Baietii spilcuiti, cu voci angelice si patos R&B ai anilor 90, au fost inlocuiti de starletele pop energice, batoase si cu sex-appeal.

Sloganul britanicelor de la Spice Girls,Girl Power!", a avut efect Anii 90 ai muzicii pop au fost dominati de trupe masculine precum Take That, New Kids on the Block, East 17, Bros sau Boyzone. In ultimii ani insa au fost privilegiate formatiile si starurile feminine. Arareori muzica pop a fost mai feminina ca in 2007", scrie Kitty Empire, cronicar la ziarul britanic The Guardian". Ea se sprijina pe o multime de exemple din showbiz, incepind de la cintaretele noului val si terminind cu veteranele ce revin in forta. Lansate in 1994, Spice Girls pareau mai degraba un accident printre formatiile de baieti de atunci. Totusi, sloganul fetelor britanice, Girl Power!", n-a ramas fara efect pentru muzica pop. Baby, Scary, Sporty, Posh si Ginger au impus un trend care se bucura si azi de un succes nebun. Dupa desfiintarea trupei (2001), fetele revin la sfirsitul acestui an cu un turneu de pomina. Biletele pentru concertul londonez din luna decembrie au fost epuizate in doar 38 de secunde.

Iconul Madonna, mult birfita Britney Spears, Kylie Minogue, ce revine intr-o luna cu un nou disc, pot fi tot atitea argumente pentru dominatia feminina in muzica pop. Cireasa de pe tort este, fireste, exotica Rihanna cu hitul sau Umbrella", care a poposit saptamini bune in virful celor mai onorabile topuri. In fine, nici debutantele Amy Winehouse (care si-a facut deja stagiul la dezintoxicare) si Kate Nash n-ar fi de ignorat, crede jurnalista de la The Guardian".

Refluxul vocilor masculine din muzica pop poate se explica prin indulcirea" ritmurilor pe care baietii draguti" isi cinta baladele lacrimogene (James Blunt, James Morrison). La fel, Take That (reuniti si ei anul trecut) s-au inmuitat" si cinta in cluburi gay, irlandezii de la Westlife scot balade pentru bunicute, singurii barbati adevarati ramasi in muzica pop fiind Usher si Justin Timberlake, potrivit The Guardian". Printre celelalte motive ale decaderii vocilor pop masculine se afla lipsa de imaginatie a producatorilor, preferintele caselor de discuri indreptate spre cintaretele cu vino-ncoa, dar si profilul noilor ascultatori. Noua generatie de adolescenti nu-si mai pune pe pereti postere cu baieti la patru ace, gusturile lor nascindu-se pe Internet, unde admira parul ravasit si hainele neconventionale.