Dacia Logan are din nou probleme. Dupa ce anul trecut au fost semnalate o serie de defectiuni ale diverselor modele de Logan, iar anul acesta chiar si de pe piata braziliana au fost retrase 1.600 de autoturisme, acum o publicatie din Pitesti a dezvaluit ca trenul de rulare fata al catorva sute de Dacia Logan break sufera de serioase probleme tehnice. Conducerea Uzinei Dacia Mioveni a negat aceste informatii, dezvaluite de surse din interiorul companiei Autoturisme Dacia si confirmate de dealeri.

Uzina de Automobile Dacia s-a confruntat, zilele trecute, cu serioase probleme de calitate la unele dintre modelele sale, potrivit unui saptamanal pitestean. La un lot de cateva sute de automobile Logan MCV (break) ar fi existat probleme tehnice legate de trenul de rulare fata, fapt care ar putea pune in pericol siguranta pasagerilor, a informat saptamanalul local „Obiectiv“. Specialistii de la Automobile Dacia SA au verificat, din acest motiv, cateva sute de autoturisme Logan MCV abia iesite de pe benzile de productie, a precizat sursa citata. Conform acesteia, reverificarea sutelor de masini banuite ca ar avea probl eme tehnice a creat serioase probleme uzinei de la Mioveni. Fluxul de productie a fost serios perturbat din cauza masinilor reverificate. Publicatia argeseana a mai informat, de asemenea, ca alte cateva sute de Dacia Logan break, livrate concesionarilor Dacia din intreaga tara, ar fi putut ajunge deja in circulatie, pe drumurilor publice.

Problemele Loganului sunt mai vechi
Nu este pentru prima data cand apar probleme la masinile Dacia Logan. La scurt timp dupa aparitia pe piata a Loganului, uzina pitesteana a rechemat in service-uri loturi intregi de masini Logan berlina. Motivatia oficiala furnizata de uzina Dacia a fost aceea ca trebuie inlocuite cricurile, care, chipurile, n-ar fi fost corect dimensionate. Au existat insa suspiciuni ca motivatia reala a operatiunii ar fi fost alta. Mai serioasa decat o banala inlocuire a unui cric.

Loganul si „cacealmaua“ lui Schweitzer
La inceputul lunii august, fostul director al companiei Renault Louis Schweitzer a recunoscut ca nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro. Asa promisesera francezii la privatizarea Dacia, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, in cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost „o cacealma“. Anuntul oficial spunea ca, in termen de cinci ani de la privatizarea Dacia, va intra in productia de serie „un automobil de familie care va costa maximum 5.000 de euro“. Cea mai ieftina versiune de Dacia Logan costa in jur de 7.000 de euro.