Conducerea Intercontinental Bucuresti este acuzata de antisemitism de catre unul dintre cei mai vechi clienti ai hotelului. Un om de afaceri israelian sustine ca noul manager general al Intercontinental, britanicul Jonathan Soper, nu respecta clau
Conducerea Intercontinental Bucuresti este acuzata de antisemitism de catre unul dintre cei mai vechi clienti ai hotelului. Un om de afaceri israelian sustine ca noul manager general al Intercontinental, britanicul Jonathan Soper, nu respecta clauzele pe care hotelul si le-a asumat prin semnarea unui contract special, ca are un comportament abuziv si ca isi discrimineaza clientii pe motive rasiale. De asemenea, Soper, care a fost adus la conducerea hotelului in ianuarie 2007, este acuzat si de management defectuos de catre multi dintre angajatii Intercontinental Bucuresti.
Cetateanul israelian de origine romana Marian Platzman, membru "Royal Ambassador" si client al Hotelului Intercontinental de peste 30 de ani, sustine ca managerul Intercontinental i-a anulat toate drepturile si privilegiile de care dispunea fara a avea vreun motiv intemeiat. "De peste trei decenii sunt clientul fidel al hotelului Intercontinental Bucuresti. Sunt si membru Royal Ambassador si am un card de fidelitate Priority Club. Doar 60 de oameni de afaceri din lume se bucura de privilegiile de vechi clienti ai retelei Intercontinental. Asadar, am niste privilegii financiare si beneficiez de servicii speciale. Toate acestea insa nu inseamna nimic pentru acest nou manager general, J. Soper", ne-a declarat acesta. Omul de afaceri considera ca managerul i-a anulat toate privilegiile de care dispunea pe motive rasiale. "Fiindca nu i-au placut ochii mei si nici originea mea etnica de evreu, domnul Soper mi-a anulat privilegiile de vechi client, oferite de calitatea de membru Royal Ambassador. M-am trezit cazat in cele mai proaste camere, nerenovate si nemodernizate, ale hotelului, si tratat ca pe timpul regimului nazist. Mai mult, mi s-a scos din camera si programul unei televiziuni prin cablu din Israel. Eu am dreptul sa vizionez ce canal de televiziune doresc si nimeni nu are voie sa faca o astfel de cenzura intr-un hotel international", spune Platzman.
Plangere la CNCD
Omul de afaceri ne-a declarat ca si-a angajat deja un avocat care va face plangere la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD). Mai mult, acesta va reclama cele petrecute la Bucuresti sefilor companiei internationale care l-au numit pe Soper ca manager general in Romania. "Va dati seama ce-ar insemna daca voi dezvalui presei occidentale cum sunt tratat de acest director, care isi bate joc de prestigiul acestui foarte important hotel romanesc", ne-a spus Platzman. El a mai precizat ca a incercat de mai multe ori sa obtina o intrevedere cu managerul Soper, pentru a-i cere explicatii oficiale, insa a fost refuzat de fiecare data.
Probleme si cu sindicatul
Nu doar omul de afaceri Marian Platzman este nemultumit de noul manager al Intercontinental. La fel stau lucrurile si in randul angajatilor hotelului. Revoltati de comportamentul lui Soper si de managementul dezastruos inregistrat in toate activitatile comerciale ale hotelului, mai multi angajati s-au constituit intr-un sindicat. Acestia au dorit sa oficializeze infiintarea sindicatului in fata conducerii si sa-si prezinte liderul care sa discute cu directorul. Numai ca Soper a trecut la ostracizarea celor incomozi. Iar primul cu care a inceput a fost chiar liderul de sindicat, Noni Stefan, care a intrat in concediu medical din cauza presiunilor pe care managerul Soper le-ar exercita asupra lui.
Mancaruri second-hand
Am incercat sa aflam cum s-a ajuns ca renumitul Intercontinental sa nu mai ofere eleganta si confortul ambiental cu care se obisnuisera vechii clienti, sa nu mai prepare produse proprii in bucataria sa, excelenta altadata, sa "importe" sarmale la mana a doua de la producatori second - hand sau sa excluda din meniurile zilnice ale celebrului restaurant "Inter" mancarurile traditionale romanesti, atat de cautate de turistii straini si mai ales de oamenii de afaceri straini. De asemenea, am incercat sa aflam de ce sub mandatul directorului Soper, ziarele romanesti au fost scoase din standurile puse la dispozitia clientilor. De ce, pentru a economisi bani din sumele alocate traditional abonamentelor la marile cotidiane occidentale, Soper a pus la dispozitia clientilor copii xerox. Adica ziare intregi trase la xerox, capsate si afisate ca publicatii occidentale la zi.
Nici angajatii de la Intercontinental nu au vreun raspuns la aceste intrebari. Acestia sustin ca managerul s-a "rupt" de problemele reale ale hotelului, izolandu-se in camera sa de la numarul 1812, unde vrea sa duca o viata de nabab, intr-un spatiu dotat cu toate facilitatile tehnologice ale confortului occidental.
Soper neaga tot
ZIUA a stat de vroba cu managerul de la Intercontinental pentru ca acesta sa-si expuna punctul de vedere cu privire la acuzatiile care i se aduc. Jonathan Soper s-a aratat uimit de reclamatiile pe care omul de afaceri Marian Platzman le-a facut la adresa sa. "Il cunosc bine pe domnul Platzman, este un client vechi al hotelului nostru. Beneficiaza de toate facilitatile care sunt acordate posesorilor de carduri Priority Club. Am vorbit cu dansul si mi-a spus ca nu are nimic de reclamat. Este exclus ca dansul sa creada ca eu, cetatean britanic, as fi antisemit. Daca stiti istorie, mai ales a timpurilor moderne, va dati seama ca un britanic nu poate fi antisemit, este o aberatie. In plus, meseria mea, de hotelier in retele mondiale, presupune, in primul rand, satisfacerea cerintelor tuturor clientilor, indiferent de rasa, sex, cetatenie etc. Asadar, nimic nu este adevarat. Nu-mi pot explica aparitia unor asemenea zvonuri sau incurcaturi", ne-a declarat managerul general al hotelului Intercontinental Bucuresti. Cat priveste ostracizarea unor membri ai unui sindicat in formare, Jonathan Soper sustine ca habar nu are despre ce poate fi vorba. Mai mult, managerul a precizat ca in urma unor sondaje care se fac obligatoriu in toate hotelurile din lume ale lantului hotelier, angajatii de la Intercontinental Bucuresti au iesit pe primul loc la capitolul "satisfactie in legatura cu locul de munca".


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.