Pentru a treia oara consecutiv, tara noastra a cistigat marele premiu.

La editia de anul acesta a Festivalului de publicitate Golden Drum, Romania a fost in centrul discutiilor, majoritatea fiind de parere ca tara noastra a fost cea mai puternica prezenta a festivalului. De la inceput chiar, am avut cele mai multe entry-uri in festival, 342 de lucrari de la 32 de agentii. Pe parcursul saptaminii trecute s-au inmultit nominalizarile si premiile in portofoliul autohton, confirmarea venind in ultima seara, cind McCann Erickson Romania a fost desemnata agentia anului. Tot ei au avut si cele mai multe lucrari inscrise in festival (peste 80) si au cistigat titlul pentru a doua oara, dupa ce, in 2005, trofeul fusese obtinut de rivalul lor pe piata romaneasca, Leo Burnett.

Juriul s-a declarat multumit de calitatea lucrarilor din festival, spunind ca agentiile din regiunea Europei Centrale si de Est si mai ales cele din Romania se afla pe un trend ascendent si ca vor avea de cistigat in principal prin abordarea originala, umor si indrazneala. De asemenea, mai multi membri ai juriului au apreciat campaniile locale foarte reusite pentru branduri globale, cum a fost campania „Sprite Icstrim - Help Line", realizata de McCann. Juraj Vaculik, director de creatie Vaculik Advertising din Bratislava si presedintele juriului la categoria Portoroz Piran Poster Awards, a spus ca valul de simpatie pentru Romania din ultimii doi ani nu trebuie pus exclusiv pe seama dezvoltarii economice, asa cum se intimpla in alte tari, ci si pe curajul clientilor de publicitate din Romania care aproba campanii cu specific local, bazate in special pe umor, potrivit lui Vaculik.

Romania este una dintre cele mai puternice tari de la acest festival, a declarat si Oliver Czok, fondator si membru in Consiliul Director al deepblue, Scholz&Friends Germania, care a fost si presedintele juriului la categoria Interactive. El a explicat ca unele lucrari romanesti vin cu idei atit de bune incit, desi sint locale, ele ar putea fi implementate si la nivel global. Czock a adaugat, in cadrul unei dezbateri de la Portoroz la care au participat mai multi presedinti de juriu de la Golden Drum, ca, venind din Germania, nu se astepta ca nivelul de interactivitate din campaniile web sa fie atit de ridicat in regiunea est-europeana. La categoria prezidata de el, campania realizata de Webstyler pentru Traian Basescu, „Alo… 322? Vrem presedintele inapoi!", a primit un Silver Drum.

Intrebat care i s-a parut cea mai importanta tara din festival, presedintele festivalului, Jure Apih, a spus numele Romaniei. El a completat ca Romania a reprezentat, de-a lungul timpului, marea surpriza a festivalului, intrucit tara noastra a inceput sa participe la Golden Drum mai tirziu decit restul statelor din regiune si a adus un val de prospetime si de optimism care lipsea celorlalte tari, mai melancolice.

La finalul festivalului, cunoscut nu doar pentru competitia publicitara, ci si pentru petrecerile nationale organizate de fiecare tara din concurs, Romania a fost declarata cistigatoare de unii participanti si la acest capitol. Petrecerea Romaniei, organizata joi noapte de echipa de la Millenium, a inceput la ora 7.00 seara si s-a terminat la rasaritul soarelui, adunind majoritatea publicitarilor si lasind celelalte evenimente fara participanti. Petrecerea romaneasca a reprezentat un subiect la fel de dezbatut ca si cistigarea marelui premiu de catre Romania, citeva ore mai tirziu. Au fost voci care au criticat juriul, spunind ca membrii acestuia nu au fost destul de calificati pentru a efectua o selectie justa. Altii au spus ca lucrarile inscrise anul acesta au fost mai slabe decit in anii precedenti, in special la categoria spoturilor tv, si ca juriul nu a avut, de fapt, de unde sa aleaga.

Calificare pentru Cupa Festivalul Golden Drum a avut, in total, 272 de finalisti, care vor participa in noiembrie, in mod automat, la Festivalul Intercontinental Advertising Cup, care se afla anul acesta la prima editie. The Cup se va desfasura in perioada 22-24 noiembrie la Valencia, Spania, si va alege cistigatori dintre finalistii de la festivalurile de publicitate Golden Drum, ADFEST, FIAP si ADC*E. In afara de McCann, agentiile romanesti care au cistigat premii la Golden Drum sint Ogilvy&Mather, Publicis, GMP Advertising, Grey Bucharest, Webstyler, Starcom Media Romania, Graffiti BBDO si Friends Advertising.