In Romania, ponderea celor care folosesc servicii de telefonie mobila preplatite este de peste 70 de procente din totalul utilizatorilor GSM, iar tendinta este una de crestere.
"Piata romaneasca de telefonie mobila tinde sa se alinieze celor internationale, unde, in ultimii ani, ponderea utilizatorilor de servicii preplatite a crescut in defavoarea abonatilor", a declarat pentru Curierul National Tereza Valcan, Corporate Affairs Manager Cosmote Romania.
Ponderea clientilor prepay pentru Cosmote este de 85%, pentru Orange Romania este de aproximativ 65%, iar pentru Vodafone este de 65,9%.
Conform oficialilor Cosmote, profilul pentru fiecare dintre cele doua categorii este in continua schimbare, fiind supus in permanenta dinamicii pietei, datele pe care le avem la dispozitie releva ca cea mai activa categorie, atat in segmentul de cartele preplatite, cat si in cel al abonamentelor, este reprezentata de subgrupa 25-34 de ani. Pentru subgrupele 18-24 si 35-39 de ani se constata o preferinta usor accentuata pentru serviciile prepaid.Ofertele low-cost reprezinta o necesitate pentru companiile de telefonie mobilaConsumul de telefonie mobila este in ascensiune, iar pretul platit de utilizator pentru servicii este din ce in ce mai mic datorita mediului concurential ridicat de pe piata romaneasca.
"Ca in orice piata libera, si in Romania nivelul preturilor este dictat de regulile economiei, iar atata vreme cat aproape jumatate din populatie traieste in zona rurala, iar cistigul salarial mediu brut se situeaza in jurul valorii de 360 euro, modelele low-cost sunt o necesitate in ofertele comerciale ale companiilor", au declarat oficialii Orange Romania.
Ţara noastra are unele dintre cele mai mici tarife din Europa, datorita faptului ca este o piata extrem de competitiva si in care operatorii continua sa lanseze promotii.