De teama concedierii, prefera o noapte de somn in arestŞoferii de camioane straini, in special cei din Europa de Est, extenuati dupa ce uneori conduc 30 de ore fara intrerupere, se tem ca vor fi concediati daca fac pauze si atunci se roaga de politia britanica sa-i aresteze pentru a primi hrana si pentru a se putea odihni, relateaza The Mail on Sunday, transmite NewsIn.
Temandu-se ca daca fac pauze voluntar vor fi concediati de patronii lipsiti de scupule, soferii suna la 999 si comunica informatiile despre locul unde se afla si numarul de inmatriculare al camionului lor. Cand o patrula de politie ii opreste, soferii se roaga sa fie arestati, desi acest lucru presupune sa-si petreaca o noapte intr-o celula si sa plateasca o amenda.
Dezvaluirea a fost facuta, potrivit ziarului englez, de un comandant al politiei care se ocupa de contracararea amenintarii pe care o reprezinta la adresa soferilor britanici prezenta in trafic a soferilor profesionisti din Europa de Est, care sunt extenuati de munca.Unii soferi sunt nevoiti sa conduca 30 de ore continuuŞoferii lucreaza adesea pentru operatori care vor sa mentina costurile la minimum, asa incat se trezesc la volanul unor vehicule nesigure din punct de vedere tehnic si uneori trebuie sa conduca 30 de ore fara pauze, sustine tabloidul britanic, care mentioneaza ca, potrivit unor date oficiale, soferii romani sunt cei care incalca cel mai adesea regulamentele privitoare la orele de condus.
Inspectorul sef Geraint Anwyl, presedintele National Roads Policing Intelligence Forum, a declarat ca autoritatile de pe intreg teritoriul Marii Britanii primesc telefoane din partea soferilor de camioane speriati. "Nu indraznesc sa se opreasca la benzinarii sa ne sune, ne telefoneaza din cabina. Spun 'sunt obosit, conduc de multe ore, va rog opriti-ma pentru ca sunt periculos, daca o faceti, promit sa nu mai lucrez pentru aceasta companie niciodata>>", a declarat el. Anwyl a adaugat ca soferii sunt arestati si acuzati pentru ca nu pastreaza o foaie de parcurs corecta sau pentru ca ignora datele tahografului.
"Şoferul primeste o celula calda cu un pat bun si un mic dejun cald dimineata, inainte de a merge la tribunal. Este salutar, pentru ca adesea este prima perioada de odihna adevarata din ultimele zile. Recent, agentii mei din nordul Ţarii Galilor au oprit pe cineva care condusese de la Milano fara pauza. Se indrepta catre Irlanda", a dat ca exemplu inspectorul. Un alt sofer care a fost oprit la cerere dormea atat de adanc, incat politistii nu au putut sa il trezeasca.Romania nu a adoptat directiva UE privind perioada de repaus a soferilorAutoritatile au inregistrat un aflux masiv de camioane straine dupa ce UE a eliminat regulile care cereau permise pentru curse peste granita.
Marea Britanie se bazeaza mai mult pe traficul rutier decat alte tari europene, ceea ce inseamna ca exista mult de munca pentru soferii din strainatate. In plus, costurile operationale sunt mai mici, deoarece nu exista taxe de drum.
Un studiu efectuat anul trecut a aratat ca peste 60.000 din totalul de 430.000 de camioane de pe soselele britanice vin din strainatate, iar in aproximativ 40% dintre accidentele de TIR-uri au fost implicate vehicule straine. In anul 2005, peste 1.000 de camioane straine au fost implicate in accidente, soldate cu 44 de morti si 1.300 de persoane grav ranite.
Potrivit datelor furnizate de guvern, un sfert dintre soferii de camioane inregistrati anul trecut lucreaza peste numarul maxim de ore permise intre doua pauze. Şoferii romani incalca cel mai mult regulile, peste 40% dintre ei conducand prea mult. In schimb, numai 8% dintre soferii britanici au depasit limita maxima de ore de condus.
Comisia Europeana a decis, la 17 octombrie, sa adreseze avize motivate - pasul final inaintea plangerii la Curtea Europeana de Justitie - unui numar de opt state, inclusiv Romania, intrucat nu au comunicat transpunerea unei directive UE in transporturi privind perioada de repaus si de conducere a soferilor. Directiva in cauza, care ar fi trebuit transpusa in legislatia nationala pana la 1 aprilie 2007, a fost adoptata de Consiliu si de Parlamentul European, alaturi de noile reglementari sociale pentru soferii profesionisti (referitoare la perioadele de conducere si de repaus), in cadrul asa-numitului "pachet social pentru transporturile rutiere".