Decizia alegerii brokerului nu trebuie sa se bazeze intr-o masura foarte mare pe nivelul de comision: servicii mai bune inseamna comisioane putin mai mari. Cistigul unui investitor pe piata de capital se bazeaza intr-o masura foarte mare pe priceperea si resursele firmei de brokeraj si ale brokerilor sai, si intr-o masura mai mica pe elemente mai vizibile precum nivelul comisionului. De aceea, inainte de a alege casa de brokeraj este bine sa se realizeze o documentare initiala. Aceasta se face pornind de la lista de societati de brokeraj de pe site-ul BVB, sectiunea intermediar.

Elementele care trebuie avute in vedere la alegerea companiei de brokeraj sint urmatoarele: diversitatea serviciilor oferite (exista tranzactionare online?, se ofera consultanta?, se ofera servicii mai bogate, pe linga tranzactionarea clasica de actiuni?), nivelul de deschidere si transparenta (cine sint actionarii firmei?), care este echipa care se va ocupa de investitii, modul de prezentare a site-ului, utilitatea acestuia, rapoartele si serviciile de analiza si informare oferite, partenerii si proiectele in care s-a implicat firma, mesajele transmise etc.

Dupa alegerea casei de brokeraj este bine sa ne interesam despre rapoartele pe care le ofera aceasta cu privire la emitentii listati la BVB. De asemenea, trebuie sa aflam daca exista sisteme de analiza tehnica si fundamentala si care sint cunostintele brokerului despre piata de capital.

Decizia alegerii firmei de brokeraj nu trebuie sa se bazeze intr-o masura foarte mare pe nivelul de comision: servicii mai bune inseamna comisioane putin mai mari. In plus, scopul principal al investitiei la bursa este cistigul cit mai mare, nu comisionul cit mai mic. De asemenea, este indicat sa se realizeze o evaluare a colaborarii cu firma de brokeraj dupa sase luni sau un an. In cadrul oricarei colaborari sint puncte tari si puncte slabe. Daca balanta inclina in favoarea celor tari, iar rezultatele sint multumitoare, atunci ati facut o alegere buna.

Daca nu, atunci aveti trei variante. In primul rind, comunicati conducerii firmei motivele nemultumirii: daca acestea sint intemeiate si firma este deschisa, cel putin o parte din ele ar trebui sa se poata rezolva. A doua varianta: solicitati conducerii firmei (prin e-mail, telefon sau la sediu) schimbarea brokerului. In cadrul aceleiasi firme pot exista brokeri cu strategii, abordari si personalitati diferite. Daca nici in urma acestei masuri nu sinteti multumit, puteti incepe o colaborare cu o alta firma de brokeraj.