Celebrul regizor a afirmat, dupa proiectia filmului sau „Tinerete fara tinerete", din cadrul Festivalului de la Roma, ca publicul nu ar trebui sa hotarasca daca e bun sau prost dupa prima vizionare.

Personajul principal, Dominic Matei,
este hartuit de medicii nazisti „Va dati seama ca in privinta unui film precum «Apocalypse Now» spectatorii se decid abia acum?", a subliniat Francis Ford Coppola la conferinta de presa de dupa vizionarea lungmetrajului sau „Tinerete fara tinerete", care a deschis simbata seara cea de-a doua editie a Festivalului de Film de la Roma (RomeFilmFest). Reactiile publicului au fost impartite, iar unor critici filmul li s-a parut haotic si prea ambitios pentru binele sau, dar regizorul le-a contracarat comentariile cu o explicatie: „Cind te aventurezi pe un teritoriu nou, cind abordezi un autor ca Eliade, te astepti ca receptarea sa fie diferita de cea a unor filme precum «Shrek» si «Spider-Man», care se bucura imediat de succes". „Tinerete fara tinerete" reprezinta intoarcerea lui Coppola la marele ecran dupa zece ani de absenta. Cit despre o posibila revenire la seria „Nasul", Coppola a negat-o categoric: „Nu stiu de ce as face asa ceva, n-am vrut niciodata sa fac mai mult decit «Nasul I»... Mi se pare ca orice remake este o risipa de energie si de resurse". Regizorul in virsta de 68 de ani a marturisit si ca are multe in comun cu protagonistul din „Tinerete fara tinerete", profesorul de lingvistica Dominic Matei, interpretat in film de Tim Roth.

In notele de productie, Coppola spune ca se simtea cam ca acest personaj, „ajuns la capatul drumului", din frustrarea de a fi incapabil sa finalizeze un proiect la care lucra de mult, adica scenariul filmului „Megalopolis". Actiunea peliculei „Tinerete fara tinerete" ia startul in Bucurestiul de dinaintea izbucnirii celui de-Al Doilea Razboi Mondial: Matei, in virsta de 70 de ani, se pregateste sa se sinucida cind este lovit de trasnet. In urma accidentului intinereste cu patru decenii, iar capacitatea mentala ii sporeste semnificativ. In incercarea de a scapa de medicii nazisti, fascinati de cazul sau, Matei fuge in Elvetia, unde isi continua, sub varii identitati, munca de o viata, si anume cercetarile privind originea limbajului. Filmul combina ingrediente eclectice, de la elemente de thriller pina la meditatii filosofice asupra timpului, reincarnarii si limbajului.

„Romania este o tara pe cinste cu o asemenea mostenire intelectuala - in muzica, teatru etc. - si, dupa 70 de ani de intuneric, este acum o tara foarte interesanta. Am fost foarte multumit de colaborarea cu oameni talentati din Romania, sint minunati", a mai declarat regizorul la conferinta de presa de la Roma, adaugind ca, „pe deasupra, fac si vinuri bune!". Marti, Coppola va fi prezent la CinemaPRO, unde va asista, alaturi de fiul sau si de sotie, la proiectia de gala a lungmetrajului „Tinerete fara tinerete", in prezenta echipei de filmare si a actorilor autohtoni cu care a lucrat.