Dupa renovare, magazinul din centrul Capitalei va fi ocupat in proportie de 60% de marci de lux nou intrate la noi. Printre ele, cea mai exclusivista casa de moda pentru nunti si divizia de lux a Nokia.

Reclamele clasice vor cobori de pe ferestrele magazinului,
lasind loc unei fatade multimedia Din luna martie a anului viitor, magazinul Cocor din Bucuresti va fi inchis pentru renovari. Dupa finalizare insa, adica in decembrie 2008, vechiul centru comercial ce dateaza din anii ’70 va avea o cu totul alta infatisare: cu fatada multimedia pe care se pot proiecta reclame, lifturi moderne si fintini arteziene. Practic, va fi primul mall de lux din Romania, care va include branduri precum Vera Wang si Vertu. Structurat pe cinci niveluri, magazinul va avea o suprafata finala de 26.000 de metri patrati, din care 9.000 de metri patrati sint aferenti spatiilor comerciale. De asemenea, vor exista 230 de locuri de parcare. „Din octombrie 2008 (cind fusese programat sa se deschida magazinul initial - n.r.) s-a mutat in decembrie 2008, pentru a fi mai realisti cu avizele si graficele", ne-a declarat Dan Barbulescu, presedinte al Consiliului de Administratie Cocor.

Investitia pentru ridicarea constructiei este estimata la aproximativ 18 milioane de euro, la care se adauga sumele importante pe care le vor cheltui brandurile pentru a fi prezente in noul centru comercial. Aceasta pentru ca cei de la Cocor doresc ca 60% din spatiul destinat inchirierii sa fie ocupat de branduri de lux care nu sint momentan pe piata romaneasca si care vor fi operate in sistem de franciza de o singura companie. Altfel spus, daca planurile investitorilor se vor concretiza, numarul noilor intrati pe piata autohtona va fi in jur de 20-30, in conditiile in care suprafata unui magazin de lux este in jur de 150-180 de metri patrati. „Francizatul (marcilor de lux - n.r.) este o singura companie care va inchiria in jur de 60% din spatiul disponibil in Cocor. Restul va fi disponibil pentru brandurile care exista deja pe piata", ne-a declarat Oliver Petcu, managing partener la compania de consultanta din industria luxului CPP Management Consultants Ldt. „Aceasta ar fi dorinta noastra, ca majoritatea spatiilor sa fie inchiriate brandurilor de lux care nu sint momentan prezente in Romania. Dar va fi o procedura in care vor conta pretul chiriei, ratingul brandului si termenul la care isi exprima interesul de a inchiria. Spre exemplu, daca Louis Vuitton si Gucci ofera aceeasi chirie, dar la date diferite, ii preferam pe cei care au venit mai intii. Daca ar veni insa in acelasi timp, ii preferam pe cei care ofera mai mult", mai spune si Barbulescu.

Potrivit lui Petcu, printre brandurile de lux care si-au anuntat dorinta de a intra pe piata autohtona inchiriind spatii in Cocor sint Vera Wang (celebra marca de produse destinate nuntilor) si Vertu, divizia de lux a Nokia. „Negocierile cu chiriasii au inceput deja", ne-a declarat Barbulescu, conform caruia preturile la chirie vor fi cu cel putin 15% mai mari decit cele practicate in momentul de fata. Astfel, detinatorul unui magazin care doreste sa fie prezent in Cocor va trebui sa plateasca cel putin 65 de euro pe metru patrat sau dublu daca doreste ca spatiul sau sa fie la parter sau la ultimul etaj. Aceasta pe linga sumele investite pentru amenajare sau pentru marfa comandata. In medie, pentru a deschide un magazin de lux in franciza este nevoie de aproximativ 2.000 de euro pe metru patrat pentru amenajare, la care se adauga in jur de 600.000 de euro pentru achizitionarea primelor comenzi de produse, marketing sau traininguri pentru angajati. „Amortizarea se face in aproximativ 4-5 ani, dar ulterior profiturile sint destul de mari in conditiile in care adaosurile comerciale sint foarte mari", sustine Oliver Petcu.

Salariile, in functie de pretul produselor Redeschiderea Cocor va aduce miscari si pe piata fortei de munca. Aceasta in conditiile in care detinatorii unei francize de lux sint obligati sa ofere angajatilor un anumit nivel al salariului si sa organizeze constant traininguri de pregatire. „Ca regula, salariul unui vinzator dintr-un astfel de magazin trebuie sa fie cu 20-30% mai mare decit cel mai ieftin produs din magazin", ne-a declarat Oliver Petcu, director in cadrul companiei de consultanta CPP Management Consultants. De asemenea, potrivit acestuia, de obicei magazinele de lux angajeaza mai multi vinzatori decit cele clasice, acestia avind rolul nu numai de a vinde, ci si de a observa clientii pentru a vedea ce le place si ce nu le place la magazinele respective.

UE si-a dat OK-ul pentru tranzactia-gigant care vizeaza preluarea lantului Hilton: www.cotidianul.ro/select