O simpla plimbare prin Bucuresti este suficienta pentru a constata lipsa unor zone verzi sau mai exact aparitia unor noi blocuri-turn. Intr-o capitala in care se construieste in ritm alert, spatiile verzi devin la un moment dat un lux. Ei bine, si putinele petice de verdeata au la randul lor propriii lor musafiri. Daca nu este parcata o masina, cu siguranta un panou publicitar marcheaza zona. Scuarurile sunt locurile preferate de multi publicitari, asa cum sunt asaltate si intrarile in parc sau intersectiile importante ale Capitalei. Autoritatile au planuri ambitioase si spera ca, in cativa ani, fiecarui locuitor sa ii revina 26 de metri patrati de spatiu verde. Ecologistii sunt insa extrem de pesimisti in predictii: "Numai in conditiile in care nu se mai construieste deloc in Bucuresti in urmatorii ani, iar numarul locuitorilor scade la 700.000 avem sansa sa ne incadram in cerintele europene. Or, in Capitala se mananca spatiul verde de la o zi la alta. Cu fiecare masina care se inregistreaza zilnic in Capitala, bucuresteanul mai pierde ceva din zonele verzi la care, in mod normal, are dreptul", explica Niculae Radulescu, presedintele Eco-civica.
PÃ RERI IMPÃ RTITE. Multi dintre locuitorii Capitalei vor spune ca aceste reclame indulcesc imaginea unui Bucuresti trist si prafuit. Altii vor sustine ca sunt agresive si ca incurca traficul. Eco-civica, organizatia de mediu care ne-a atras atentia asupra acestui subiect, este insa de o cu totul alta parere. Mediul, calitatea aerului pe care il respiram si distrugerea spatiilor verzi sunt urmarile directe ale unor reclame amplasate la voia intamplarii.
Ei bine, in Capitala noastra nu exista o strategie in ceea ce priveste spatiul, dimensiunea sau rolul reclamelor. Fie ele voluminoase, viu colorate sau pe structuri metalice, acestea se gasesc in cele mai ciudate zone, fie ele parcari, scuaruri sau parcuri. De la Piata Unirii la Piata Muncii, la intersectia Vacaresti cu Mihai Bravu sau in zona Tineretului si pana in Obor sau Piata Sudului, Bucurestiul este impanzit de reclame.
"Cele mai multe panouri publicitare se gasesc in Sectorul 4, dar nici Sectorul 6 nu sta rau. In schimb, Sectorul 1 este la polul opus. Aici, reclamele au fost amplasate cu grija si nu sunt atat de agresive", a specificat Eco-civica. De altfel, fotografiile alese pentru sustinerea materialului au fost realizate de unul dintre cititorii nostri, care a tinut sa aduca dovada sufocarii spatiului verde in zonele care i-au fost la indemana. Astfel, pe Bulevardul Metalurgiei, in apropiere de Piata Sudului, o reclama este amplasata peste cele cateva fire de trandafir. In zona Liceului Sincai, un panou asemanator nu da nici o sansa vegetatiei. Imaginile surprinse de Candea Gavril in Parcul Unirii sunt in acealsi stil: schelete voluminoase ridicate la cativa centimetri de sol sau stative ce sustin masini expuse spre reclama.
SECTORUL 4. "Eu va pot spune ca Sectorul 4 nu este atat de cautat pentru amplasarea reclamelor fata de celelalte sectoare. Sa nu uitam ca aici nu ne gasim intr-un asa-zis "vad comercial", pentru ca nu vorbim de o zona care sa intereseze foarte mult.
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro