Marea se pregatea de sarbatoare cand a fost asternut covorul rosu in Portul Hercules. 24.000 de invitati din toata lumea erau asteptati la targul de iahturi organizat in fiecare an la Monaco.     Vapoare luxoase, serate extravagante si o licitatie de ceasuri unicat. Nimic mai spectaculos pentru o ultima saptamana a lunii septembrie. Totul a inceput bineinteles cu o petrecere. La Beach Club. Organizatorii, Riva - mare nume in industria iahturilor, si Cartier - renumita marca de bijuterii, s-au intrecut pe ei insisi in amenajarea clubului exclusivist.     Riva. Covoare roz in jurul piscinii turcoaz, mese si scaune transparente, tacamuri de argint. Designeri, arhitecti de barci cunoscuti, proprietari sau potentiali cumparatori ai iahturilor Riva. Mai tarziu, la lumina reflectoarelor a inceput prezentarea Cartier. Diamante minunate, de purtat chiar la bordul unei Riva, careia i se mai spune Rolls Royce-ul iahturilor. Marca Riva a devenit cunoscuta in anii a€™50. Printul Aga Khan si Nicolae Ceausescu aveau barci Riva din mahon. De fapt, acela a fost primul model al faimosului brand. Tot o astfel de Riva, cu piele turcoaz, avea si frumoasa Brigitte Bardot. Numita "Sabri" - asa o botezase actrita pe vremea cand era indragostita de Sacha Diestel, a devenit celebra, la fel ca proprietara. Astazi, modelul de 9 metri, popular pe Riviera Franceza, costa in jur de 150.000 de euro. Insa, la targul de la Monaco, Riva, ca de altfel toti ceilalti reprezentanti, a expus doar iahturi mari, intre 28 si 60 de metri. Locuinte pe apa, care se vand la preturi exorbitante.     Fita. Grupul Rodriguez a adus la showboat modelul "Mangusta". Alta fita pe apa!  Un aspect modern, foarte sport. Iar proprietarii se lauda ca merg cu Ferrari-ul pe mare. A fost prezent la eveniment si Benetti, mare nume in industria barcilor. Living-uri primitoare, mochete pufoase in culori deschise, mobilier din lemn de mahon lustruit. Mark Cavendish, directorul lor de vanzari, a descris iahtul visurilor sale intr-un interviu dat pentru catalogul expozitiei: "Un Benetti de 60 metri, cu interior clasic modern, cu mult lemn, materiale scumpe, cu viteza de croaziera de 15 noduri, sa aiba un garaj destul de incapator pentru un tender si doua jet-ski-uri, cu terase exterioare mari". Asta in cazul in care ar dispune de 50 de milioane de euro.      Licitatie. Interesant este ca la iahturi nu ar trebui sa socheze pretul de cumparare, ci intretinerea barcii respective. In general, cheltuielile pentru intretinere pe an (costul benzinei, al locului in port si salariile personalului) reprezinta aproximativ 10%-15% din pretul ambarcatiunii. Se spune ca barca este cel mai extravagant moft, fiind mai scumpa decat avionul. De aceea, multi proprietari o folosesc doar doua saptamani pe vara. In rest, o inchiriaza. Si daca unii ajung sa-si faca mofturile cu iahturile, de ce nu si-ar cumpara si ceasuri unicat. Asa ca a avut loc si o licitatie spectaculoasa, la care a participat chiar si Printul Albert al II-lea de Monaco. Pentru cei prezenti, secundele s-au masurat in zerouri. Dar s-a licitat si telefonic: un ceas Patek Phillipe s-a vandut prin telefon cu 525.000 de euro. Suma care nu-i sperie pe proprietarii de iahturi. Showboat-ul s-a incheiat cu o ultima petrecere. Tinute de gala, pe un iaht deloc mai prejos, oameni eleganti, dar desculti. Ca asta e regula pe barci!