In gara Baneasa, doar lucrarile de apa-canal sunt finalizate. „Pentru peronul prezidential, lucrarile sunt in executie. La pasajul pietonal subteran se executa lucrari la scarile de acces tunel, pardoseala si la copertine“, ne-au declara
In gara Baneasa, doar lucrarile de apa-canal sunt finalizate. „Pentru peronul prezidential, lucrarile sunt in executie. La pasajul pietonal subteran se executa lucrari la scarile de acces tunel, pardoseala si la copertine“, ne-au declarat reprezentantii CFR SA.

Toate cele cinci lucrari de reabilitare a caii ferate Bucuresti-Baneasa-Fundulea sunt intarziate. CFR SA a extins termenele de finalizare a lucrarilor la tronsonul Baneasa - Fundulea, din luna mai, pentru inceputul anului 2008. Din cauza lucrarilor care se desfasoara in zona podului Baneasa, trenurile sunt dirijate spre Mogosoaia, Otopeni, linia de centura si abia apoi fac jonctiunea cu magistrala spre Constanta.

Trenurile care pleaca din Bucuresti spre Constanta pierd cel putin o ora si jumatate pentru a ocoli zona Baneasa. Directorul general adjunct pentru proiectele cu finantare externa din cadrul CFR SA, Tiberiu Angelescu, a recunoscut ca toate proiectele de pe relatia feroviara Bucuresti-Baneasa-Fundulea sunt in intarziere. „Cele cinci proiecte ar fi trebuit finalizate in luna mai. Cele mai mari probleme sunt in zona lacului Herastrau, unde solul nu est e stabil si mai trebuie montat firul doi de circulatie“, ne-a spus Angelescu.

Transportatorii feroviari privati sustin ca trenurile de marfa strabat distanta Ploiesti-Constanta (300 de kilometri) in 24 de ore. „Nu stim cand se finalizeaza lucrarile la tronsonul Baneasa - Fundulea. Pierdem zilnic milioane de lei, pentru ca trenurile ocolesc ore intregi“, spun sursele citate.

Lucrarile, prelungite cu inca noua luni
Primul contract, care vizeaza reabilitarea sectiunii de linie de cale ferata, a fost atribuit firmei Terna din Grecia. Cel de-al doilea contract, care se refera la efectuarea de lucrari civile in statia Baneasa (constructii de cladiri, peroane, tunele pietonale si pasarele, instalatii electrice, sanitare si termotehnologice), a fost castigat de Imsat, din Romania. Modernizarea retelelor de semnalizare si telecomunicatii face obiectul celui de-al treilea contract de lucrari, care a fost atribuit consortiului IMSAT- ISAF-Siemens. Un alt contract se refera la efectuarea de lucrari de energoalimentare a liniei de contact si de protectie a instalatiilor din cale si vecinatate.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.