Daca, pina nu demult, tricotatul era unul dintre obiceiurile dupa care puteai recunoaste o bunica sau o gospodina, de la o vreme, acest hobby s-a transformat in trend.

Etsy.com este unul dintre cele mai cunoscute site-uri pe care se pot vinde si cumpara obiecte facute manual. La sectiunea rezervata tricotatului sint inregistrate aproape o mie de pagini cu pulovere, esarfe, caciuli, manusi si tot felul de accesorii, pe care le poti comanda fie in culorile deja disponibile, fie la comanda. Surpriza vine atunci cind afli ca autoarele nu provin dintr-o organizatie de bunicute, majoritatea fiind, dimpotriva, foarte tinere.

Daca in urma cu citiva ani tendinta era sa respingi hainele si accesoriile care tradau lucrul manual, de cind cu succesul de care se bucura curentul Do-It-Yourself (DIY), multe dintre adolescente si-au schimbat preferintele, comandindu-si de pe Internet haine in serii limitate sau chiar unicat, facute manual, la preturi accesibile si de multe ori foarte originale si up to date in ceea ce priveste modelele, dat fiind ca autoarele sint, mai mult sau mai putin, din aceeasi generatie cu clientii.

Dintr-un hobby plictisitor, de care multe tinere se fereau de teama ca ar putea fi considerate mai putin trendy, tricotatul a devenit o nisa. Pina si subculturi cum ar fi SuicideGirls, celebre pentru look-ul gotic si atitudinea rebela, au bloguri destinate hainelor DIY, printre care se regasesc si multe haine tricotate.

Daca in urma cu citiva ani celebritati cum ar fi Cameron Diaz si Nicole Kidman erau considerate excentrice pentru ca in pauzele de filmare isi luau andrelele si ghemele, acum este la moda sa schimbi modele si idei cu prietenele, sa te abonezi la newsletter-uri cu ultimele tendinte si gaselnite ale tricotatului, sa iti cumperi de pe Internet lina fuchsia sau andrele din titaniu.

Pe diynetwork.com se gasesc chiar lectii de tricotat, in format video, si se organizeaza chiar workshopuri la care sa-ti perfectionezi abilitatile. Multi dintre fashion designerii amatori sau dintre studentii la design vestimentar prefera sa-si deschida magazine virtuale, deloc costisitoare, unde sa-si expuna si sa-si comercializeze creatiile. Pulovere colorate, foarte cool, fulare cu SuperMario sau Space Invaders, decoratiuni haioase, palarii pedante facute de impatimitele de andrele, toate disponibile printr-un singur click si o plata online, se numara printre best-sellerurile in materie de moda din acest sezon.

In septembrie, o artista newyorkeza a lansat cartea „Profiles and Projects form Knitting’s New Wave", in care trece in revista tendintele noului val de tricotaje, precum si influentele pe care arta le are asupra acestui hobby. Sabrina Gschwandtner este initiatoarea proiectului KnitKnit.com, o revista online dedicata artelor, dar si activitatilor de DIY.

Pe www.cotidianul.ro/select puteti gasi citeva numere din revista „KnitKnit"