Un elicopter cu doua persoane la bord s-a prabusit ieri dimineata, intre localitatile ialomitene Giurgeni si Bertesti, intre dig si malul Dunarii, cei doi pasageri murind carbonizati. Aparatul s-a prabusit intr-o padure de salcie, in conditii de ceat
Un elicopter cu doua persoane la bord s-a prabusit ieri dimineata, intre localitatile ialomitene Giurgeni si Bertesti, intre dig si malul Dunarii, cei doi pasageri murind carbonizati. Aparatul s-a prabusit intr-o padure de salcie, in conditii de ceata, acesta fiind vazut de pescarii aflati in zona. Imediat dupa impactul cu solul aparatul de zbor a luat foc. Primele informatii furnizate de comisia de ancheta arata ca elicopterul s-a prabusit din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile.
Directorul Directiei Aviatiei Civile din Ministerul Transporturilor, Catalin Radu, a precizat ca este vorba de un elicopter usor cu patru locuri, care avea ca destinatie finala statiunea Mamaia. "Este un elicopter Robinson 44 cu patru locuri, cu doua persoane la bord, pentru care era depus un plan de zbor de la Moara Vlasiei la Tulcea si Mamaia", a spus Radu. Prefectul de Ialomita, Stelian Caramitru, a sustinut ca elicopterul era privat si avea la bord doi barbati. Aparatul de zbor a ars aproape in totalitate, ramanand doar fuselajul, a mai spus prefectul. Imediat la fata locului au fost deplasate forte importante ale Inspectoratului Pentru Situatii de Urgenta si ale Ambulantei, precum si reprezentanti ai Parchetului, Jandarmeriei si Politiei Judiciare.
Aparatul de zbor apartine unei companii private, la bordul lui aflandu-se pilotul si un reprezentant al proprietarului. "In aparat se aflau pilotul, care avea in jur de 50 de ani, si un reprezentant al proprietarului, care avea in jur de 30 de ani", a spus Christian Becker, patronul companiei Becker Aviation Trans, care asigura service-ul si ofera echipaj. Potrivit acestuia, elicopterul a decolat de la baza companiei, din Moara Vlasiei si trebuia sa ajunga pe litoral, la Mamaia. Becker a mai spus ca pilotul, Costica Ardeleanu, avea peste 7000 de ore de zbor si lucra in part-time pentru firma Becker. A doua victima este Paulian Onica, un agajat al firmei din Bucuresti Tichet Plus Services, emitent national de tichete de masa si tichete de cadou, firma care detine si elicopterul.
Pilot cu experienta
Directorul companiei Becker a mai spus ca starea tehnica a elicopterului prabusit era foarte buna si pilotul avea experienta de zbor, fiind posibil ca accidentul sa se fi produs din cauza conditiilor meteo. "Nu imi dau seama ce s-a intamplat, mai ales ca pilotul era unul de exceptie. Se pare ca accidentul s-a datorat vremii proaste, in zona respectiva fiind ceata", a explicat Christian Becker. El a precizat ca aparatul de zbor fusese achizitionat in urma cu un an de firma Tichet Plus, iar compania Becker asigura serviciile de mentenanta. "Starea tehnica a aparatului era buna. Este vorba de un elicopter nou, cumparat in urma cu una an de la noi. Vom deschide si noi o ancheta pentru a afla ce s-a intamplat", a completat directorul companiei.
Autoritatea Aeronautica Romana a trimis la locul accidentului un pilot si un mecanic specialist in motoare pentru a investiga epava aeronavei. Primele informatii furnizate de comisia de ancheta arata ca elicopterul s-a prabusit din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. In conditiile in care era ceata, elicopterul a zburat la joasa altitudine, lovindu-se de copaci. Aparatul a cazut intre digul de protectie si malul stang al Dunarii. Potrivit prefectului de Ialomita Stelian Caramitru, langa resturile aparatului de zbor a fost gasita o servieta in care se aflau documente de firma si bani.
Zeci de accidente in ultimii ani
In ultimii 13 ani, in Romania au avut loc peste 20 de accidente in care au fost implicate elicoptere, atat militare, cat si ale aviatiei utilitare si ale SMURD, majoritatea soldandu-se cu pierderi de vieti omenesti. Pe 6 ianuarie 1994 un elicopter IAR-330 H, tip Puma, apartinand unitatii de elicoptere de la Tuzla, s-a prabusit imediat dupa decolare. Aparatul trebuia sa transporte de urgenta un barbat la un spital din Bucuresti. O asistenta medicala, bolnavul, doi membri din familia acestuia, pilotul si copilotul si-au pierdut viata in accident. Dupa doua luni, un alt elicopter IAR, al Aviatiei Utilitare Bucuresti-Baneasa, s-a prabusit la circa 800 m de cartierul Valea Cetatii, in zona Poiana Brasov. Elicopterul transporta - in regim de aero-taxi - sase pasageri britanici. Atat calatorii cat si pilotul au murit. Un alt accident de acest fel a avut loc pe 1 septembrie 1995, cand un elicopter al Unitatii de Aviatie a MAI, aflat in misiune, s-a prabusit pe raza comunei Mogosesti, judetul Iasi. Sase persoane si-au pierdut atunci viata. In urma unei anchetei s-a stabilit ca tragedia a fost provocata de o explozie. In martie 2003, un elicopter al SMURD Targu Mures, care avea patru oameni la bord, s-a prabusit intr-o comuna din judetul Cluj. Toate cele patru persoane aflate la bord si-au pierdut viata. In ianuarie 2004 un elicopter IAR 316 B al Scolii de Aplicatie a Fortelor Aeriene de la Boboc s-a prabusit in localitatea buzoiana Posta Calnau. Doi ofiteri si un maistru militar au murit. Anul trecut, pe 24 octombrie, un elicopterul IAR-330 Puma, al Bazei 90 Transport Aerian, din Bucuresti, s-a prabusit in lacul de acumulare de la Golesti, judetul Arges. Echipajul, doi piloti si un mecanic de bord, a pierit in accident.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.