Un elicopter cu doua persoane la bord s-a prabusit, vineri dimineata, intre localitatile ialomitene Giurgeni si Bertesti. Dupa impactul cu solul, aparatul de zbor a luat foc, iar cei doi pasageri au murit carbonizati.

Elicopterul era proprietatea firmei Tichet Plus Services si efectua un zbor intre localitatile Moara Vlasiei si Mamaia. Aparatul era pilotat de Costica Ardeleanu, iar cea de a doua persoana din elicopter era Paulian Onica, angajat al firmei de tichete de masa. "Accidentul s-a petrecut dimineata, pe la ora 09.30. Doi pescari mi-au povestit ca era ceata foarte deasa si ca au auzit motorul elicopterului ca zbura cu intreruperi. Apoi au auzit o bubuitura, dupa care au vazut aparatul luind foc", ne-a declarat vineri Dinu Valere, primarul localitatii Giurgeni. El ne-a spus ca a auzit de la martori ca pasagerul din elicopter avea intr-un plic o suma importanta de bani, dar nu a putut sa ne ofere detalii.

La locul accidentului s-au deplasat imediat politisti, procurori si reprezentanti ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta. Primele informatii furnizate de catre reprezentantii comisiei de ancheta arata ca elicopterul s-a prabusit din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. "Pilotul era un profesionist desavirsit si ne este greu sa credem ca a fost vorba de o eroare de pilotaj. Nu credem asta pentru ca Ardeleanu era un pilot extrem de pregatit si cu experienta foarte mare", a declarat vineri, pentru NewsIn, Cosmin Barbu, purtatorul de cuvint al Aviatiei Utilitare. Elicoperul care s-a prabusit era marca Robinson 44 si avea patru locuri. Christian Becker, patronul companiei Becker Aviation Trans, care asigura service si oferea echipaj pentru elicopterul firmei Tichet Plus Service, a declarat vineri ca starea tehnica a aparatului prabusit era foarte buna, iar pilotul avea peste 7.000 de ore de zbor. "Elicopterul fusese cumparat anul trecut de la firma noastra. Nu imi dau seama ce s-a intimplat, mai ales ca pilotul era unul de exceptie. Se pare ca accidentul s-a produs din cauza cetii", a explicat Christian Becker. Reprezentantii firmei Tichet Plus Services au refuzat sa faca declaratii.

Autoritatea Aeronautica Romana a trimis vineri la locul accidentului un pilot si un mecanic specialist in motoare pentru a investiga epava aeronavei. Din 1994 si pina in prezent, in Romania au avut loc peste 20 de accidente in care au fost implicate elicoptere civile sau militare.