BV McCann Erickson, Ogilvy&Mather, Starlink, GMP Advertising si Publicis sint noile nominalizari ale Romaniei la festivalul de publicitate Golden Drum, care se desfasoara saptamina aceasta la Portoroz, Slovenia. Agentiile sint finaliste in cadrul categoriei TV: BV McCann Erickson cu "Long list", pentru Geta Voinea Hairstyle, "Sleeping", pentru Foton, si "The Hospital", o campanie sociala pentru siguranta in trafic, Ogilvy&Mather cu "Click. Deforestation" si "Click. Hunting", pentru WWF Romania, Starlink cu "Dog trainer", realizata pentru Xylo, GMP Advertising este cu "The Light", pentru Erotica.ro, iar Publicis, cu "The Puppy", pentru Nissan Tiida.

De altfel, Romania a revenit frecvent in discutiile acestei editii, majoritatea advertiserilor fiind de parere ca lucrarile romanesti au inceput sa se impuna din ce in ce mai mult in regiune, iar in ultimii doi ani, Romania a inceput sa castige in mod constant premiile cele mai importante de la festivalurile de publicitate. La Portoroz, Juraj Vaculik, director de creatie Vaculik Advertising din Bratislava si presedintele juriului la categoria Portoroz Piran Poster Awards, a spus ca valul de simpatie pentru Romania este destul de dificil de explicat. El nu trebuie pus exclusiv pe seama dezvoltarii economice, asa cum se intampla in alte tari, ci si pe curajul clientilor de publicitate din Romania care aproba campanii cu specific local, bazate in special pe umor.

Oliver Czok, fondator si membru in Consiliul Director al deepblue, Scholz & Friends Germania, care a fost si presedintele juriului la categoria Interactive, a spus, printre altele, ca Romania este una dintre cele mai puternice tari de la acest festival. El a explicat ca unele lucrari romanesti vin cu idei atat de bune incat, desi sunt locale, ele ar putea fi implementate si la nivel global. Czock a spus, in cadrul unei dezbateri de la Portoroz la care au participat mai multi presedinti de juriu de la Golden Drum, ca, venind din Germania, nu se astepta ca nivelul de interactivitate din campaniile web sa fie atat de ridicat in regiunea est europeana. "Am fost impresionat de nivelul de interactivitate al Noii Europe, mai ales de Romania", a spus el. Oliver Czock a prezidat juriul de la categoria Interactive, unde Romania a avut o lucrare castigatoare, respectiv campania "Alo… 322? Vrem presedintele inapoi!", realizata de agentia Webstyler pentru Traian Basescu.

Citeste despre acelasi subiect si:

Campania pentru Basescu, nominalizata la Golden Drum

Sapte premii la Golden Drum