Juriul a apreciat ce au facut romanii cu Sprite si ca l-au adus pe Basescu in competitie.

McCann Erickson, Grey, Starcom, Webstyler, Graffiti BBDO si Friends Advertising sint primele cistigatoare la Golden Drum, Festivalul de publicitate al Noii Europe, care se desfasoara zilele acestea la Portoroz, Slovenia. Cele cinci agentii au adunat pina acum sapte statuete, dintre care doua Golden Watch. Acestea au venit la categoria Advertising Campaigns, una pentru McCann Erickson, cu „Sprite Icstrim - Help Line", si cealalta pentru Grey, mai exact „Nu taia padurea ca-n codru", campania realizata pentru Agentia de Monitorizare a Presei. Grey a obtinut un Golden Watch pentru grija publicitar-ecologica Una dintre laureatele autohtone la Cannes, „1 din 8 femei" a agentiei Starcom pentru Avon, a primit un Silver Drum la categoria Media Campaigns. Tot un Silver Drum a obtinut si Webstyler, la Interactive, pentru „Alo… 322? Vreau presedintele inapoi!". Pe linga aceste premii, publicitarii romani au mai cistigat trei statuete in cadrul OpenAd Golden Drum Ideas. Astfel, „The Guide", realizata de Graffiti BBDO, a obtinut marele premiu, Big Idea Award, si Premiul OpenAd Print. „Girl", lucrarea agentiei Friends Advertising, a obtinut Trofeul OpenAd TV.

Reclamele romanesti s-au remarcat prin prospetime, a declarat presedintele juriului de la categoria Advertising Campaigns, Rudi Kobza. Acesta a mentionat in special campania „Sprite Icstrim - Help Line": „Campania Sprite este ea insasi o categorie. A fost o campanie perfecta, interesanta in termeni de idee si gindire holistica. E un exemplu bun despre ce poti face cu brandurile globale la nivel local." Oliver Czok, presedintele juriului de la categoria Interactive, a spus ca inscrierea unei campanii politice („Alo… 322? Vreau presedintele inapoi!") la un festival de creatie a fost o idee foarte buna. „Ne-a placut. Am vrea ca advertiserii sa aduca mai des tipul acesta de campanii la festivaluri", a declarat acesta. „Sint multumit de rezultat, dar mai e mult pina cind vom sti Agentia Anului", a declarat Adrian Botan, directorul creativ McCann Erickson, agentia anului la Golden Drum in 2006. „E prima oara cind am inscris, e prima oara cred cind Grey ia un Golden Watch in regiune, deci ne place", spune si Claudiu Dobrita, de la Grey Bucharest.

Ghidul Graffiti BBDO Sprite in viziunea McCann Cistigatorii pentru categoriile Press, Outdoor, TV, Radio si Studio Drum vor fi anuntati vineri seara, cind va fi desemnata si agentia anului. Romania are 16 lucrari in finala Print si doua in finala Outdoor la Golden Drum, Graffiti BBDO detinind sase dintre acestea. Celelalte nominalizate sint: McCann Erickson, Starlink, 23, Ogilvy, Propaganda si TBWA/Merlin. Noile nominalizari aduc Romaniei mai multe sanse la titlul de agentie a anului, trofeu ce se acorda in functie de punctele premiilor cistigate in timpul festivalului.

Pina marti seara, agentia McCann Erickson acumulase deja 11 puncte, fiind situata pe locul doi, dupa TBWA/Viena Werbeagentur, care avea 12 puncte. Agentia Grey Bucharest strinsese si ea 7 puncte.