Vanzarile subsidiarei romanesti a grupului farmaceutic GlaxoSmithKline  au avansat cu circa 10% in primele noua luni ale acestui an, a declarat, luni, directorul general al companiei, David Lechleiter.
"Pana la finele lunii septembrie vanza
Vanzarile subsidiarei romanesti a grupului farmaceutic GlaxoSmithKline au avansat cu circa 10% in primele noua luni ale acestui an, a declarat, luni, directorul general al companiei, David Lechleiter.
"Pana la finele lunii septembrie vanzarile noastre au avansat cu circa 10%. Este greu de estimat o crestere exacta, pentru ca datele de piata din Romania nu sunt foarte exacte", a afirmat Lechleiter, la evenimentul de lansare a unui nou vaccin.
GSK activeaza in Romania cu mai multe divizii, de farmaceutice, care cuprind productia fabricii de la Brasov si importurile, si de distributie, Europharm Distributie.
In primele noua luni din 2006, GSK Romania a inregistrat vanzari de 318,3 milioane lei, fara distributie.
In pofida cresterii preconizate a vanzarilor, divizia de farmaceutice a companiei va incheia acest an sub obiectivele stabilite initial, din cauza preturilor reduse de pe piata romaneasca. "In ceea ce priveste business-ul de pharma, suntem in urma cu obiectivele, din cauza politicii autoritatilor de reducere a preturilor. Pe de alta parte, cresc volumele de vanzari, pentru ca exista o nevoie mare pe piata romaneasca. Vom termina anul sub obiective", a spus Lechleiter. El a afirmat ca preturile reduse de pe piata romaneasca vor costa compania 100 de milioane lei, in acest an. "Deja am pierdut 40-50 de milioane lei, de la inceputul anului, din cauza preturilor reduse de pe piata romaneasca si vom pierde si mai mult. Estimam ca in acest an vom pierde 100 de milioane lei, ca urmare a politicilor de preturi reduse", a spus directorul general GSK Romania. El a estimat ca cifra de afaceri realizata de divizia de farmaceutice va fi de 100 de milioane euro in acest an, dupa ce in 2006 compania a inregistrat afaceri de 442,2 milioane lei (circa 125,4 de milioane euro).
"Business-ul de distributie are o cota de piata in crestere, distribuim din ce in ce mai mult produse ale altor companii, ceea ce este foarte bine. Speram sa incheiem anul cu un profit mic, dar pe profit. Cifra de afaceri a business-ului de distributie va fi de circa 200 de milioane euro", a spus reprezentantul GSK Romania.
Europharm Distributie a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 445,78 milioane lei (circa 126,4 de milioane euro). Totodata, GSK intentioneaza sa-si majoreze exporturile de medicamente produse la Brasov, fiind vizate statele europene.
"Acum incepem sa producem antibiotice pentru export pe piata europeana si ne dorim sa folosim fabrica de la Brasov din ce in ce mai mult pentru export in Europa. Problema noastra, ca si a celorlalte companii farmaceutice de pe piata romaneasca, este ca preturile in Romania sunt foarte scazute, ceea ce nu permite o marja mare de profit. Este dificil de exportat, pentru ca in tarile de destinatie preturile sunt mai mari, iar firmele de acolo vor dori sa achizitioneze de la noi la pretul din Romania. Este mai proftabil sa produci acolo, decat sa aduci din Romania. Noi ne dorim sa exportam mai mult, dar ramane de vazut", a spus David Lechleiter.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.