Studiul, prezentat la Forumul de bune practici in turism, a fost realizat cu ajutorul raspunsurilor oferite de tour operatorii germani care vand programe in Romania. "In acest an rezultatele n-au fost foarte fericite. Din pacate, de trei ani de zile,
Studiul, prezentat la Forumul de bune practici in turism, a fost realizat cu ajutorul raspunsurilor oferite de tour operatorii germani care vand programe in Romania. "In acest an rezultatele n-au fost foarte fericite. Din pacate, de trei ani de zile, punctele slabe identificate s-au mentinut, iar punctele tari ale turismului din Romania incep sa se estompeze in aprecierea turistilor germani", a precizat Carmen Chasovschi reprezentant WBF/GTZ. Ea a atras atentia ca trei mari tour operatori au renuntat in a promova si a include Romania in cataloagele lor (TUI, FTI, Neckermann). Pe langa pierderea a trei agentii, marele punct negativ pentru Romania este faptul ca acesti trei mari tour operatori detin 50% din piata Germaniei. Potrivit realizatorilor studiului, alti doi touroperatori li se vor alatura celor trei. Cei care au renuntat la Romania au avut ca motivatie faptul ca Litoralul nu este competitiv in comparatie cu destinatiile similare.
Servicii de slaba calitate
Tour operatorii germani sustin ca este nevoie de mai multe infotour-uri de promovare si prezentare a Romaniei. "Daca facem o comparatie cu Croatia trebuie sa spunem ca acolo sunt adusi peste 1000 de ziaristi pentru promovarea destinatiei turistice. Ceea ce se intampla in Romania este ca o picatura de apa pe o piatra incinsa", au subliniat realizatorii studiului. Turistii germani apreciaza in Romania peisajele, istoria, natura minunata, zone excelente pentru turism activ si rural. Sunt aduse critici aspre infrastructurii, conditiilor de transport si de igiena (gunoaie si mizerie), Litoralul este plin de probleme fara sfarsit. Despre hoteluri si pensiuni s-a apreciat faptul ca unele au fost renovate insa fara gust si fara a se tine cont de necesitati. Ar fi nevoie de mai multe unitati de cazare de trei si patru stele, inclusiv in zonele rurale. Au fost criticate preturile practicate in hotelurile din Bucuresti si s-a subliniat ca, in orase, raportul calitate-pret nu este corect. "Nu intotdeauna hotelurile sunt curate, au servicii de slaba calitate, micul dejun este prea monoton. Personalul are nevoie de pregatire profesionala, ar trebui imbunatatita infrastructura sanitara in restaurante. Infrastructura pentru campinguri nu indeplineste standardele internationale", se arata in studiu.
Produse traditionale greu de gasit
Daca pana acum gastronomia era un punct tare al Romaniei, acum evaluarile au scazut. Sunt apreciate produsele traditionale insa acestea se gasesc din ce in ce mai putin, fiind inlocuite cu produse internationale. "Macarea este buna, dar servita rece si se mananca mai bine in restaurante decat in hoteluri, iar muzica din restaurante este mult prea tare", apreciaza tour operatorii germani. In privinta ospitalitatii, romanii sunt considerati ca fiind prietenosi, saritori si gazde bune. Totusi, si la acest capitol tara noastra a scazut in ochii turistilor germani considerandu-se ca ospitalitatea romaneasca isi pierde treptat din intensitate.
Natura, punctul forte al Romaniei, este considerata minunata, dar plina de gunoaie si cu probleme de poluare fara sfarsit. De asemenea, se atrage atentia ca Delta ar putea deveni suprapopulata de turisti ca o consecinta a lipsei de gestionare a afluxului turistilor. Si partea de turism cultural a primit unele aprecieri, sunt multe lucruri de vazut: biserici, manastiri, lucrari de arta si produse manufacturiere. Exista o oferta bogata, insa obiectivele nu sunt usor de gasit. Monumentele istorice ar trebui sa beneficieze de mai buna protectie, ar trebui mai bine promovate si este nevoie de ghizi calificati "care sa stie despre ce vorbesc". Oferta culturala nu este bine pusa in valoare in cadrul programelor turistice.
Fara imaginatie
Agentiile de turism ar trebui sa se indrepte mai mult catre client, ar trebui sa aiba mai multa flexibilitate si creativitate, ar trebui sa-si tina promisiunile si impresia lasata de acestea este ca "sunt capabili de orice, dar credibili pentru aproape nimic".
Nu stam bine nici la promovare, apreciindu-se ca este nevoie de brosuri si materiale informative mai bine facute, nu exista o baza de date cu fotografii sau video. Tour operatorii germani apreciaza ca linile aeriene low-cost ar trebui sa lege mai multe destinatii intre Romania si Germania si sunt foarte importante pachete turistice interesante. TAROM este considerat in continuare dezastruos distrugand planurile de afaceri atunci cand se ajunge la schimbarea rezervarilor sau rezervari pentru grupuri.
Rezultatele acestui studiu, cel de-al treilea realizat, vor fi postate pe site-ul Forumului de bune practici in turism care va fi gasit la adresa: www.forum-turism.org.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.