Alianta va intra in vigoare din aprilie 2008Grupurile de aeronautica Air France-KLM si Delta Airlines Inc au anuntat ieri crearea unui sistem unic de contabilizare a veniturilor si cheltuielilor pentru cursele transatlantice, aceasta alianta urmand a intra in vigoare incepand cu luna aprilie 2008, au declarat companiile intr-un comunicat.
Air France si Delta Airlines au spus ca venitul lor anual combinat va depasi 8 miliarde de dolari in timp ce vor opera impreuna rute transatlantice si vor crea alte rute, inclusiv un nou serviciu catre Londra.
Cel mai mare operator aerian si numarul trei al companiilor aeriene din Statele Unite se extind sub tratatul SUA-UE care relaxeaza reglementarile de zbor dintre cele doua regiuni. Fuziunea va forta rivalii sa formeze parteneriate, introducand relatii mai stranse in industria internationala de aviatie.
"Aceasta este prima miscare intr-un joc de sah care va incepe din 30 martie anul viitor, cand regimul 'Open Skies>> va intra in vigoare", a declarat Dan Solon, un analist de aviatie independent din Barcelona. "Companiile vor putea acum sa concureze la niveluri inalte cu aviatia din Marea Britanie", a adaugat acesta.
Air France si Delta vor incepe sa vanda bilete pentru unele din zborurile fiecaruia din aprilie, impartind costurile la fel ca si veniturile anuale preconizate a atinge 1,5 miliarde de dolari. Pana in 2010, acordul va fi extins la toate rutele transatlantice, iar vanzarile vor ajunge la 8 miliarde de dolari, au mai declarat companiile ieri.Rutele catre Heathrow, cele mai profitabile din lumeRutele dintre Statele Unite ale Americii si Aeroportul Heathrow din Londra sunt cele mai profitabile din lume, a declarat vicepresedintele Air France, Leo van Wijk, in luna iunie. Acordul "cerurilor deschise" va inchide suprematia British Airways, Virgin Atlantic Airways, American Airlines si a United Airlines.
Totusi, prin marirea capacitatii aeroportului Heathrow, cel mai ocupat aeroport international, s-ar putea ca dezvoltarea economica a Londrei sa se micsoreze, a declarat analistul Chris Avery, de la JP Morgan. Analistii au precizat ca directorul executiv al Air France KLM, Jean-Cyril Spinetta, a declarat investitorilor ca acest acord semnat cu Delta va majora "cu mai multe zeci de milioane de euro" profiturile obtinute in 2008. "Lansarea acordului marcheaza o intorsatura in parteneriatul nostru cu Delta", a declarat seful executiv al Air France, Jean-Cyril Spinetta, intr-un comunicat.Pentru Delta, acordul va fi un mare succesPentru Delta, alianta care se potriveste perfect strategiei internationale de zbor care a scos compania din faliment in 30 aprilie si a facut-o sa raporteze castiguri record pentru trimestrul al treilea, acordul va fi un succes. Rutele de peste oceane atrag preturi mai mari ale biletelor decat zborurile catre America si nu au parte de reduceri.
Acordul va fi similar cu parteneriatul dintre Northwest Airlines Corp. si KLM, care a fuzionat cu Air France in 2004 pentru a forma Air France-KLM Group, cel mai mare grup de aviatie din Europa.
KLM are o cota egala a cheltuielilor si a profiturilor zborurilor transatlantice sub imunitatea antitrust cu Northwest. KLM a declarat in iunie ca planuieste sa ofere Northwest cateva coloane in cadrul aeroportului Heathrow pentru a incepe sa opereze rute catre Detroit si Minneapolis.
Air France, KLM, Delta si Northwest, care sunt membri ai aliantei SkyTeam, au cerut autoritatilor americane de reglementare, in iunie, sa le ofere posibilitatea de a mari imunitatea antitrust pentru a le permite integrarea operatiunilor sale transatlantice. SkyTeam mai are alti 7 membri, printre care Continental Airlines si Alitalia.