Omul de incredere al PSD, Claudiu Lucaci, este in carti pentru sefia Stirilor postului public de televiziune.

Claudiu Lucaci, fostul purtator de cuvint al guvernului Nastase, viseaza la conducerea Departamentului de Stiri din TVR, proaspat infiintat de Alexandru Sassu prin restructurarea Directiei de Stiri si Actualitati, sustin surse din postul public. Potrivit surselor citate, Lucaci, care este membru in Comisia de Etica si Arbitraj, este unul dintre cei mai virulenti critici ai activitatii Rodicai Culcer, dar si un apropiat al presedintelui Alexandru Sassu.

Contactat de Cotidianul, Claudiu Lucaci nu neaga posibilitatea unei eventuale candidaturi: „Daca voi considera ca acest post imi asigura pregatirea profesionala pe care o am si daca voi considera ca acest post nu este de fatada, s-ar putea sa candidez". Candidatura lui este conditionata si de modul in care se va organiza concursul, in care „nu am avut deloc incredere pina acum", mai spune Lucaci. La acelasi fotoliu de sef aspira si Mihai Radulescu, prezentator de stiri in TVR, sustin aceleasi surse. Radulescu, si el membru in Comisia de Etica, ne-a declarat insa ca „nu m-am gindit la asa ceva". Redactia Stiri si Actualitati si Departamentul de Comunicare din TVR urmeaza sa fie desfiintate, ca urmare a unei decizii a Consiliului de Administratie al TVR, condus de presedintele Sassu. In viitoarea structura, Rodica Culcer va ramine numai cu atributii manageriale, cele editoriale urmind a fi preluate de viitorul sef al Departamentului de Stiri.

Rodica Culcer este invitata si miine la audierile de la Comisia de Etica, pentru ca nu s-a prezentat la discuti-ile de ieri privind difuzarea casetei in care Decebal Traian Remes se presupune ca ar primi mita din partea lui Ioan Avram Muresan. Seful comisiei, Horia Grusca, ne-a declarat ca nu s-a luat nici o decizie si ca audierile vor continua. La audierile de ieri au fost prezenti reporterul, producatorul si editorul imaginilor cu Remes, dar si presedintele Sassu.

CRP, echidistant: da si-n Sassu, dar si-n Culcer Sassu nu i-a cenzurat „in mod explicit" pe stiristii TVR, dar nota interna pe care a trimis-o saptamina trecuta poate fi considerata o forma de presiune, este concluzia la care au ajuns ieri membrii Clubului Roman de Presa (CRP), intruniti pentru a discuta cazul difuzarii filmului Remes-Muresan. „Doamna Culcer ar fi putut decide difuzarea materialului (n.red. - episodul doi) indiferent de nota lui Sassu", considera Cristian Tudor Popescu.

El sustine ca interesul public justifica introducerea materialului in „Jurnal", subliniind insa ca s-au comis o serie de greseli profesionale in prelucrarea acestuia. Titlul „Flagrant" si comentariile reporterului nu isi aveau rostul, crede presedintele CRP. Sursa trebuia precizata mai clar, faptul ca subtitrarea si montajul nu apartineau televiziunii publice trebuia specificat inca de la prima difuzare si intrebarea cu care s-a incheiat materialul „Trebuie sa-si dea sau nu demisia Remes?" trebuia sa lipseasca. „Forta imaginilor nu necesita montajul, editarea acestora. Filmul ar fi fost suficient de puternic si asa. (...) Pentru mine e clar si indubitabil cu ce se ocupau cei doi", a mai spus C.T. Popescu, adaugind ca difuzarea materialului nu este un act de manipulare din partea TVR. Alexandru Sassu a absentant de la intilnirea CRP. In schimb, Rodica Culcer a preferat discutiile de la Club in defavoarea audierilor Comisiei de Etica si Arbitraj din TVR.