Mai multe vedete au incercat sa fie mentori pentru proaspetii absolventi.

Nevoia de modele profesionale a strins la Teatrul Bulandra 200 de tineri dornici sa-i asculte pe vedeta tv Mihaela Radulescu, actrita Oana Pellea, publicitarul Andrei Cohn, alpinistul Alex Gavan si pe boxerul Leonard Doroftei. „81% dintre tineri isi aleg cariera bazindu-se pe cit de multi bani cistiga. Ce se intimpla insa cu pasiunea pentru ceea ce faci?", si-a inceput prezentarea Razvan Crisan, director executiv al organizatiei pentru tineri ORICUM, coordonatoare a evenimentului.

Comunicativa in conversatia legata de cariera, Mihaela Radulescu a reactionat imediat la cele spuse de tinarul Crisan: „O varianta de back-up in orice cariera este buna. Televiziunea e un abur. Imi aduc aminte ca aproape opt luni am stat acasa dupa emisiunea «Steaua norocoasa». Mi se parea ca eu, Mihaela Radulescu, trebuie sa fiu sunata si nu a fost asa. Pina la urma, am pus eu mina pe telefon, l-am sunat pe Cohn (n.r. - partener executiv al agentiei de publicitate Cohn&Jansen), m-am dus la interviu, l-am luat, insa fix in aceeasi zi m-au sunat de la Antena 1 sa imi propuna o noua emisiune. Prin urmare, cariera mea in publicitate a durat fix un interviu", a povestit Radulescu.

In dreapta ei statea Leonard Doroftei, boxerul care s-a batut 20 de ani pentru fiecare titlu: „Eu am fost primul care a crezut in mine, iar asta s-a vazut de la inceput, din ’86, cind am cistigat primul titlu. Efortul, programul de slabire, am trecut prin toate. Aveam perioade cind imi scriam «nu bea apa» pe oglinda sau cind beam apa doar cu periuta de dinti pentru ca la noi conta daca depaseam greutatea si cu citeva sute de grame. Ritmul asta a durat 20 de ani in care am cistigat tot ce se putea cistiga".

Obosit, cu o privire detasata, publicitarul Andrei Cohn n-a reusit sa numeasca un singur mentor pe care l-a avut din simplul motiv ca au fost mai multi. „Publicitatea e un domeniu care paraziteaza multe altele, fotografia, arta, comunicarea", a recunoscut sincer Cohn. Cit despre Alex Gavan, cel mai tinar alpinist roman care a urcat, fara oxigen si fara serpasi, un virf de peste 8.000 de metri din Himalaya, pentru el „succesul pe munti inseamna sa vii inapoi viu".

Publicul acestor disertatii despre cariera a fost alcatuit din participantii la proiectul Mentorship al organizatiei ORICUM, platforma online care pune in legatura tinerii cu profesionisti din 18 companii. Mai multi specialisti din cadrul unor companii precum Cosmote, Xerox, HotNews sau Softwin au acceptat sa participe la proiect si sa raspunda la nelamuririle concrete ale „ucenicilor".