Producatorul de anvelope Michelin estimeaza ca pana in 2010 va putea ajunge la o cota de piata de peste 30%, in Romania, in timp ce piata anvelopelor in ansamblul ei va creste anual cu mai mult de 5% in acelasi interval de timp, au spus luni reprezentantii Michelin.
"Cred ca anul 2007 este unul de tranzitie si nu vor fi modificari mari fata de 2006. Cu toate acestea, pe viitor, in perioada 2008-2010 piata anvelopelor va creste cu peste 5%. In ceea ce priveste Michelin, ar trebui sa mergem de doua ori mai repede decat piata. Chiar daca momentan nu ne propunem nimic, in conditiile in care putem atinge 30-35% din piata in anul 2010, nu vom zice nu", a declarat directorul comercial al diviziei de anvelope pentru autoturisme si vehicule utilitare a Michelin pentru Romania, Cedric Binoit.
Reprezentantii Michelin sustin ca pe o piata unde compania estimeaza ca se vor vinde circa doua milioane de unitati, segmentul anvelopelor de iarna este cel mai profitabil. "Acest segment este cel mai profitabil si datorita preturilor mai mari ale anvelopelor. Din aceasta cauza, putem spune ca zapada este binevenita atat pentru noi, cat si pentru distribuitori, deoarece in conditiile in care nu vom avea din nou zapada, vor fi pierderi de ambele parti. Din totalul vanzarilor, anvelopele de iarna acopera circa 35-40%, iar segmentul premium 25-30% din total", a mai spus directorul comercial Michelin pentru Romania. Compania are in prezent o cota de aproximativ 20% in tara.
In Europa, numarul anvelopelor de iarna vandute a crescut de la 66,7 milioane in 2005, la o estimare de 77 milioane in acest an si se preconizeaza ca va atinge 87,8 milioane in anul 2010. Acest fapt ar reprezenta o crestere de 32% in intervalul de cinci ani cuprins intre 2005-2010. Totodata, anvelopele cu cote de viteza H,V si W reprezinta in prezent 14% din totalitatea anvelopelor de iarna vandute si se preconizeaza ca aceasta cota de piata va creste, atingand 22% in 2010.Afaceri de 260 mil. euroMichelin a obtinut in 2006 la cele trei fabrici din tara o cifra de afaceri de 260 milioane euro, cu 30% mai mare decat in 2005, cand acest indicator a fost de 200 milioane euro. Michelin are in Romania trei uzine, dintre care doua produc anvelope (Victoria Floresti si Silvana Zalau - ambele preluate in 2001 de la grupul Tofan) si Romsteel Cord Zalau - fabrica de cord metalic, investitie greenfield a grupul francez. Michelin a investit in Romania peste 150 milioane euro in cei sase ani de prezenta pe piata.