Cel mai bun actor a fost desemnat Virgil Aioanei pentru rolul sau din "Sado-Maso Blues Bar" de Maria Manolescu, Teatrul Foarte Mic, Bucuresti, iar cea mai buna actrita, Tabea Bettin pentru Mady din "Kebab" de Gianina Carbunariu, Munchner Kammerspiele (Germania). Premiul pentru cea mai buna scenografie a ajuns la Andu Dumitrescu, pentru scenografia la "Sado-Maso Blues Bar". Au mai fost premiati Catalina Buzoianu (Premiul special al juriului pentru impact vizual, pentru spectacolul "Visul" dupa Mircea Cartarescu, Teatrul National Timisoara) si Gabriel Pintilei (Premiul special al juriului pentru cea mai buna piesa romaneasca noua, pentru "Elevator").
Organizatorii au anuntat si lista nominalizarilor: "Ionesco - cinci piese scurte", "Kebab" de Gianina Carbunariu si "Sado-Maso Blues Bar" pentru cel mai bun spectacol, Maria Buza (Geni in "Sta sa ploua" de Lia Bugnar, Teatrul LUNI de la Green Hours), Antoaneta Zaharia (Doamna/Domnisoara/ Menajera din "Ionesco - cinci piese scurte") si Tabea Bettin, pentru cea mai buna actrita, Daniel Popa (Alex din "Bucharest Calling" de Peca Stefan, Teatrul LUNI de la Green Hours) Steven Scharf (Bogdan din "Kebab" de Gianina Carbunariu, Münchner Kammerspiele), si Virgil Aioanei, pentru cel mai bun actor, Alina Herescu (decorul si costumele din "With a little help from my friends" de Maria Manolescu, Teatrul National Iasi), Velica Panduru (decorul si costumele din "Visul" dupa Mircea Cartarescu, Teatrul National Timisoara) si Andu Dumitrescu, pentru cea mai buna scenografie.
Festivalul de la Timisoara, planificat sa devina de acum inainte anual, a reunit pe scenele Teatrului National si a celui Maghiar/German (carora li s-au adaugat spatii alternative - o galerie, un bar-restaurant) o serie de spectacole in majoritate pe texte dramatice recente (scrise de Maria Manolescu - singura cu doua piese prezentate in festival -, Peca Stefan, Gianina Carbunariu, Carmen Vidu, Lia Bugnar, Gabriel Pintilei...), dar si o montare (cea de la Nationalul bucurestean) cu "Jocul ielelor" a lui Camil Petrescu. Doua dintre spectacolele din festival au venit din strainatate: "Elevator" de Gabriel Pintilei de la Praga si "Kebab" de Gianina Carbunariu (pusa in scena la Bucuresti cu titlul "mady-baby.edu") de la Munchen, un exercitiu de vizionare extrem de interesant, caci a pus publicul romanesc (mai ales pe critici, cunoscatori ai textelor montate) cu ceea ce inseamna - cel putin in cazul lui "Kebab" - diferenta culturala, chiar in mult-doritul spatiu european comun.
Reprezentatiile de teatru au fost insotite de concerte (inchiderea a apartinut lui Tudor Chirila si trupei "Vama"), lansari de carte si lecturi de piese in traducere (anul acesta, din dramaturgia americana), in plus, Bogdan Georgescu si Vera Ion, membri ai proiectului "Ofensiva generozitatii", tinand o prezentare, la un liceu timisorean, pe tema artei comunitare.
O regretabila lipsa a festivalului o constituie prezenta (in acest context, absenta) traducatorilor de dramaturgie romaneasca in limbi europene, pentru care un astfel de eveniment este ocazia ideala de a vedea ce se intampla in Romania pe terenul scriiturii recente de teatru, in conditiile in care exista un interes real pentru aceasta, informatia circula extrem de aleatoriu, iar in materie de traducatori de teatru din romana in alte limbi nu stam tocmai bine.
Festivalul Dramaturgiei Romanesti de la Timisoara gliseaza, incet, dar sigur, spre un eveniment de concentrare a ceea ce inseamna acum teatrul nou, cu precadere in materie de text (sau, poate, nimeni nu mai e dispus sa se ocupe de clasicii literaturii dramatice nationale). Miza e mare, iar faptul ca echipa timisoreana pare dispusa la risc, cu atat mai meritoriu.