Discovery Communications Inc. este in cautarea pornirii unei strategii puternice pe internet si planuieste sa cumpere site-ul HowStuffWorks.com pentru 250 milioane de dolari.
Discovery, proprietarul canalelor Discovery Channel si Animal Planet, a declarat ca va folosi site-ul ca piatra de hotar de a aduce vasta sa librarie video pe internet. HowStuffWorks.com este o companie printre ai carui proprietari este si Carl Icahn. Preluarea va include si un numar de accesorii digitale, cum ar fi o baza de date cu harti, detinuta de site, care nu este inca profitabila.
Acordul, care a fost dezvaluit ieri, subliniaza tendinta in crestere a companiilor media de a se extinde pe internet prin achizitii, in loc de relansarea site-urilor proprii, strategie care a dat gres de cele mai multe ori.
"Suntem cu mult in urma noii media digitale", a declarat seful executiv al companiei, David Zaslav, care a restructrat Discovery de la numirea sa in conducere in ianuarie.
Achizitia HowStuffWorks va oferi Disocvery puterea online de care ducea lipsa, a mai adaugat Zaslav. Site-ul atrage lunar 3,8 milioane de utilizatori americani, potrivit comScore Media Metrix. HowStuffWokrs declara ca are 11 milioane de utilizatori globali.
Discovery planuise initial sa uneasca componenta text a site-ului cu reteaua sa de mai mult de 100,000 de ore de documentare si filme video, iar acum compania vrea sa incorporeze HowStuffWorks in viitoarele planuri legate de programele sale.
Fondata in 1998 de Marshall Brain, profesor universitar din Carolina de Nord, site-ul si-a construit audienta prin concentrarea continutului sau asupra celor mai cautate teme de pe Google si alte motoare de cautare.