Directorul general al Lexus pleaca director de marketing la Ford, confirmind tendinta de migratie de la firmele japoneze la cele americane.

Directorul diviziei Lexus a Toyota Motor, James Farley, va prelua in noiembrie functia de director de marketing al Ford Motor, acesta fiind al treilea oficial cu rang inalt din conducerea producatorului japonez de automobile care decide sa lucreze la o companie din Detroit.

Timp de mai multe decenii, marii producatori auto americani s-au confruntat cu migratia directorilor cu functii executive catre companii din strainatate, dar tendinta pare sa se inverseze, relateaza „International Herald Tribune" (IHT), citat de MEDIAFAX.

Anuntul referitor la venirea lui Farley la Ford Motor a declansat un val de optimism in rindul angajatilor de la fabricile din Statele Unite, in conditiile in care compania se confrunta cu un declin accentuat al vinzarilor, iar anul trecut a inregistrat pierderi de 12,6 miliarde de dolari.

Pe parcursul acestei veri, Toyota a pierdut un important director pe zona americana, James Press, care a devenit copresedinte la Chrysler, precum si pe directorul de marketing de la Lexus, care a preluat o functie similara tot la Chrysler. Analistii considera insa ca Toyota, care l-a numit pe Mark Templin succesor al lui Farley, nu va avea probleme.

Potrivit traditiei, membrii conducerilor Ford, Chrysler si General Motors au provenit din interiorul grupurilor, dar situatiile de criza au facut ca liderii sa fie cautati si in afara. Astfel, Ford l-a angajat pe Mulally de la Boeing, iar Chrysler, dupa ce a fost preluata de fondul de investitii Cerberus Capital Management, l-a adus pe Robert Nardelli, fost director general la Home Depot.

Mai multe despre cele mai bune 35 de locuri din SUA pentru a te retrage la pensie pe www.cotidianul.ro/select