Practic, putea fi chiar al d-lui Iulica, devenit imparat - cu acte in regula -, in bucataria jurnalistului Dan Bogdan din orasul care n-avea pe atunci cum sa stie ca va deveni "Capitala Europeana", doar peste cativa ani. Stirea a "cazut" inainte cu o
Practic, putea fi chiar al d-lui Iulica, devenit imparat - cu acte in regula -, in bucataria jurnalistului Dan Bogdan din orasul care n-avea pe atunci cum sa stie ca va deveni "Capitala Europeana", doar peste cativa ani. Stirea a "cazut" inainte cu o zi sau doua ca, din filmul bine regizat al d-nei Culcer, tot poporul sa afle cum se face ca un ministru al Guvernului Romaniei se poate purta precum un golan de cea mai joasa speta. Acum, dupa ce scandalul mitei in caltabosi, tuica si euroi s-a transformat, romaneste in bascalie, avionul pupilului, pe numele lui Ciupilan, nu mai face nici o senzatie. Bietului Ciupilan i s-a luat, cred eu, pe nedrept bucuria de a uimi miile de cititori ai tabloidelor, doar pentru ca un individ de un ruralism cras si needucat s-a trezit sa ceara drept spaga, ceea ce nici unul dintre noile "gulere albe" ale partidelor de la putere sau opozitie - n-are importanta de unde, n-ar fi in stare sa pretinda. Bineinteles, asta numai multumita faptului ca partidele "s-au reformat" si generatia "asteptata" a acestora nu mai concepe astfel de anacronisme. Iar aspiratiile acestor politicieni se ridica, oricum, mai sus de jalnica inrobire a stomacului. Deci, cum am spus, d-l Ciupilan si avionul lui au fost pe nedrept uitati. E totusi ceva sa ai un avion personal, sa poti calatori dupa voia inimii, oriunde pe lumea aceasta, mai ales ca reprezentant al unei etnii despre care Europa nici nu vorbeste zilele astea prea bine. Dar tocmai aici este problema. Ca d-l Ciupilan este, in acest moment, singurul cetatean roman care poate sa scoata, doar cu un mic efort, tarisoara din imensul con gri in care se afla, pe de o parte din cauza "celebrei" mite ministeriale, iar pe de alta, din cauza imaginii dezastruoase pe care am reusit s-o "construim" in Italia, cu largul concurs al etniei pe care Alteta Sa aeropurtata o reprezinta. Ce ar trebui, prin urmare sa faca dl Ciupilan? Simplu: d-sa ar trebui sa-i convinga pe marii intelectuali, ma rog, sau macar doua-trei din marile constiinte ale neamului din societatea civila "de cacat", dupa cum spunea, fara sa greseasca, dl Mircea Dinescu, sa-l insoteasca intr-o survolare cu avionul sau personal. Oricum, acestia sunt in mare masura obisnuiti cu avioanele, de cand cu zborul la Neptun, data de la care oamenii s-au obisnuit sa-i numeasca "intelectuali de aeronava". Prima aterizare ar trebui sa fie la Roma, si apoi in alte cateva mari orase italiene, unde Ciupilan, insotit de instantele morale romanesti, ar putea convinge Italia - si o data cu ea intreaga Europa -, ca nu suntem un neam de hoti si puturosi si, mai ales, ca etnia rroma, nu este o problema a Romaniei, ci, dupa cum spun unii, o problema a intregii Europe. Cat despre Guvernul cercetat penal in marea lui majoritate si celebrul ministru "european" al agriculturii din tara noastra, le vor putea spune ca a fost doar o intamplare nefericita. Una dintre atatea altele, pe care doar o astfel de survolare, ca cea descrisa mai sus, cu astfel de personaje ca protagonisti, le mai poate sterge din memoria tot mai ocupata de astfel de "minuni romanesti" a unei Europe tot mai scarbita de ceea ce parem a insemna.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.