In urma articolului "Mercedesuri transpirate la suprapret" aparut in ziarul ZIUA, la data de 8 iunie 2006, directorul general RATB, Gheorghe Aron, a trimis primarului general Adriean Videanu, o scrisoare justificativa, pe care edilul a remis-o redact
In urma articolului "Mercedesuri transpirate la suprapret" aparut in ziarul ZIUA, la data de 8 iunie 2006, directorul general RATB, Gheorghe Aron, a trimis primarului general Adriean Videanu, o scrisoare justificativa, pe care edilul a remis-o redactiei noastre. Publicam integral scrisoarea primita.
Autobuzele livrate la Timisoara sunt de alta generatie, fara podea total coborata, produse in Turcia. Autobuzele achizitionate in Bucuresti sunt de ultima generatie produse in Germania cu podea total coborata, cu motor ecologic Euro 3, computer de bord si toate dotarile tehnice necesare (ABS, ASR, EBS, Sistem Bluetoos de descarcare automata a datelor, sistem GPS care poate vizualiza ruta,etc). Avand in vedere acestea, intre cele doua produse nu se poate face o comparatie.
Pretul la care a fost achizitionat autobuzul MERCEDES BENZ CITARO, este cel mai mic obtinut in Europa, valoarea acestui autobuz fiind de 200.000 -220.000 Euro, in plus in afara echiparii tehnice la standardele europene furnizorul asigura in acest pret si garantia totala "full warranty" pentru 3 ani (inclusiv operatiunile de intretinere si consumabilele), aparatura de diagnosticare, softurile aferente, cat si agregatele si piesele de schimb de prima dotare, cheltuiala R.A.T.B. rezumandu-se numai la combustibil. In concluzie putem afirma fara teama de a gresi ca raportul calitate-pret obtinut ca urmare a acestei achizitii este unul favorabil, contractul fiind avantajos pentru Municipalitatea Bucuresti.
Ofertantii conform documentatiei pentru evaluarea si prezentarea ofertei au prezentat in cadrul licitatiei trei variante ale propunerii financiare si anume: plata in 60 de zile de la livrare; plata esalonata in rate; leasing. Varianta cu plata in 60 de zile fiind cea mai avantajoasa. Mentionam ca aceasta modalitate de plata a fost acceptata de catre furnizor fara ca Municipalitatea Bucuresti sa acorde scrisoare de garantie bancara sau alte garantii materiale colaterale.
Decizia privind echiparea, sau nu, cu aer conditionat in salonul pasagerilor a fost luata de Comisia tehnica si aprobata de Consiliul de Administratie R.A.T.B., in urma analizei conditiilor de exploatare din Bucuresti si a experientei similare a celorlalte tari din sud estul Europei. In conformitate cu art. 2 din hotararea C.G.M.B. 236/11.11.2004, documentatia pentru evaluarea si prezentarea ofertei a fost avizata de catre Directia Transport, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din cadrul P.M.B. si aprobata de Consiliul de Administratie R.A.T.B. Doua societati comerciale au depus ofertele dupa data si ora limita stabilite prin documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei. In acest caz, al ofertelor intarziate, prevederile OUG 60/2001 (art. 42,alin 2) sunt imperative, impunand returnarea lor nedeschise.
Regia Autonoma de Transport Bucuresti este o regie de interes local aflata in subordinea Primariei Municipiului Bucuresti. Fondurile necesare achizitionarii autobuzelor au fost alocate de P.M.B. si din aceste motive licitatia deschisa a fost organizata sub tutela Municipalitatii Bucuresti. Din Comisia de evaluare au facut parte atat specialisti din R.A.T.B. cat si specialisti din P.M.B.
Lucrarile Comisiei de evaluare s-au desfasurat la sediul R.A.T.B., numai sedinta de deschidere a ofertelor a avut loc la sediul P.M.B. Legislatia privind achizitiile publice nu interzice ca in situatia descrisa mai sus, deschiderea ofertelor sa aiba loc la sediul P.M.B.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.