Membrii PD au preluat, ieri, controlul absolut in Primaria Capitalei, dupa vacantarea celor zece posturi de consilieri municipali ai PSD. Noile majoritati in CGMB, reprezentat acum de 45 de consilieri - ai PD, PNL, PLD, PC, PRM si trei independent
Membrii PD au preluat, ieri, controlul absolut in Primaria Capitalei, dupa vacantarea celor zece posturi de consilieri municipali ai PSD. Noile majoritati in CGMB, reprezentat acum de 45 de consilieri - ai PD, PNL, PLD, PC, PRM si trei independenti (printre care si fostii social-democrati Liviu Goncea si Mihai Voicu) - sunt 23 de voturi pentru jumatatea simpla necesara adoptarii proiecte ordinare, si 30 de voturi pentru doua treimi in cazul aprobarii celor ce vizeaza patrimoniul orasului.
PD are 21 de consilieri, iar PLD 5, astfel ca toate proiectele Executivului municipalitatii - condus de alti trei membri PD - primarul general Adriean Videanu si viceprimarii generali Razvan Murgeanu si Ionut Popa - au fost aprobate, in ciuda votului negativ al celor 10 consilieri PNL. Chiar si proiectele de doua treimi - 50 de concesiuni sau schimburi de terenuri au fost adoptate fara probleme, cu sprijinul consilierilor PC si al independentilor.
Victoria PD a fost marcata printr-un "moment de reculegere pentru defunctul PNL", democratii inmanandu-le liberalilor o coroana mortuara de flori si o sticla de tuica. Liberalii n-au ramas datori si i-au cadorisit pe adversari cu borduri, drept premiu pentru "realizarile" lui Videanu.
Un milion de euro in sala de sedinte
Printre proiectele aprobate se numara si modernizarea salii de sedinte a CGMB, cu o cheltuiala de peste un milion de euro, investitie pe care consilierii se ambitioneaza sa o faca in ciuda faptului ca imobilul Primariei Capitalei are bulina rosie si trebuie consolidat urgent. Incaperea cu pricina are 278,94 mp, iar din suma totala alocata acestei investitii din banii bucurestenilor, proiectarea si asistenta tehnica vor costa 53.550 de euro. Lucrarile de reabilitare sunt estimate la 1655 de euro/mp, in conditiile in care o constructie de lux, noua, se vinde pe piata cu valori de 1200-1500 de euro/mp, potrivit preturilor de pe piata imobiliara. La capitolul "dotari", cheltuielile sunt estimate la 290.827 de euro. Diferenta de 161.840 euro ramasa va fi investita in "utilaje si echipamente" - asa cum sunt numite de consultantii care au facut studiul de fezabilitate -, precum si pe montaj.
Cum era de asteptat, consilierii PNL s-au opus, declarand ca o "carpeala" de un milion de euro este suportata inutil din buget, intrucat cladirea va intra oricum in lucrari de consolidare. Votul lor nu a contat, insa, astfel ca lucrarile de executie vor incepe pana la sfarsitul anului, in urma unei licitatii organizate in acest sens de municipalitate.
Abureala ieftinirii intretinerii
Scumpirea cu 10,7% a agentului termic, incepand cu 1 noiembrie, a fost mai putin comentata in sedinta CGMB decat infiintarea unei agentii care va lua de la bucuresteni 480.000 euro/an ca sa ieftineasca factura la intretinere. Noua institutie municipala are sarcina de a monitoriza RADET si de a da solutii de reducere a costurilor la intretinere. Din jumatatea de milion de euro cat va avea buget anual, 300.000 de euro vor fi destinati "cheltuielilor proprii de functionare", iar 180.000 de euro "platii studiilor de specialitate si expertilor independenti". Din structura Agentiei vor face parte cinci pana la sapte specialisti, cu salarii cuprinse intre 6500 si 8000 de euro lunar, care vor trebui sa constate ca RADET merge in pierdere.
Tudor Popescu, unul dintre cei "cinci sau sapte specialisti" care vor face parte din noua institutie, ne-a declarat ca angajatii RADET au salarii nejustificat de mari la RADET. "Munca noastra se justifica. Nu stiu ce salarii vom avea, insa, pentru rezultatele noastre, merita orice efort financiar", a adaugat el.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.