Piata auto va ajunge in acest an la 330.000 - 340.000 de autovehicule, din care 30.000 - 40.000 vor fi vehicule comerciale, a declarat presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar, care estimeaza un avans de 10% in 2008. Anul trecut, piata totala a ajuns la 297.162 de unitati, in crestere cu 15,9% fata de 2005, anunta Mediafax. Vanzarile de autoturisme pe piata romaneasca au crescut anul trecut cu 18,9%, pana la 256.364 unitati, in principal ca urmare a majorarii livrarilor de masini din import, care au detinut o cota de 53,5% din total. "Avansul pietei va fi sustinut in urmatorii ani de cresterea economica semnificativa, cu efecte asupra pietei auto, aderarea la structurile europene, investitiile directe, marile afaceri imobiliare si inceperea lucrarilor de dezvoltare a infrastructurii", a spus Valmar, care detine si functia de director general al celui mai mare importator general, Porsche Romania. El a amintit de asemenea de aportul celor 2,5 milioane de cetateni romani aflati la lucru in strainatate si care aduc in tara aproximativ cinci miliarde de euro. "Producatorii si importatorii auto s-au adaptat acestei situatii cu oferte adaptate cererii, cu productie si importuri mai mari, dar si cu modalitati de finantare. Peste toate acestea, programul guvernamental de innoire a parcului auto a reprezentat un important stimulent pentru cresterea volumelor de vanzari", a adaugat Valmar.
Potrivit presedintelui APIA, o crestere semnificativa a vanzarilor va fi consemnata in acest an la clasele C (compacta) si D (medie), dar si la segmentul B (clasa mica), ca urmare a aglomerarii accentuate din marile orase. Clientii sunt dispusi, potrivit lui Valmar, sa cumpere, spre deosebire de anii anteriori, masini mici, de oras, fara sa faca insa rabat de la dotarile de securitate si confort.
"Pasiunea" pentru SUV-uri se va pastra si in urmatorii ani, in special datorita starii precare a infrastructurii, cererea fiind impulsionata si de varietatea ofertei. Reprezentantul APIA nu intrevede o saturatie a pietei in viitorul apropiat ca urmare a nivelului redus de motorizare.
El a adaugat ca intrarea pe piata romaneasca a majoritatii constructorilor auto prin reprezentante, precum si preluarea uzinei Daewoo de catre Ford, vor conduce la dezvoltarea industriei orizontale.