Peste 120.000 de vizitatori au fost inregistrati in primele cinci zile de la deschiderea Salonului International de Automobile Bucuresti (SIAB).

Bucurestenii s-au inghesuit sa vada noutatilede la SIAB, mai ales in primul weekend dela deschidere Numarul de vizitatori inregistrati in prima jumatate a perioadei de desfasurare a celei de-a sasea editii a SIAB a fost similar cu cel de la editia precedenta, din 2005. Potrivit com-paniei organizatoare, AMC APIA Expo, de pe 5 octombrie pina pe 9 octombrie, peste 120.000 de vizitatori au trecut pragul SIAB. Organizatorii declarau inainte de inceperea evenimentului automobilistic de la Bucuresti-Otopeni ca se asteapta la 300.000 de vizitatori pina la sfirsitul Salonului, pe 14 octombrie. Printre expozanti se numara 23 de companii auto care prezinta 40 de marci, zece companii de tuning prezente cu 50 de marci si 12 companii moto si ATV care reprezinta 35 de marci. La SIAB 2007 sint expuse 48 de premiere auto nationale si una mondiala. Salonul auto se desfasoara in perioada 5-14 octombrie, la Tiriac Expo (fostul Metro-Otopeni), aflat la 16,5 kilometri in afara Bucurestiului. Programul de vizitare incepe la ora 10.00 si se termina la ora 20.00 in fiecare zi. Pretul unui bilet este de 15 lei. Cei care vin cu masinile personale vor plati suplimentar un tichet de parcare in valoare de 15 lei. Automobile Dacia, cel mai important producator autohton de autovehicule, a prezentat in premiera mondiala urmasul longevivului Papuc. Noul Pick Up are o sarcina utila de 800 de kilograme, la fel ca a modelului VAN. Lungimea de incarcare pentru noul Pick Up este de 1,8 metri, iar latimea de 1,3 metri. In plus, exista un spatiu de depozitare de 300 de litri in interiorul cabinei, in spatele scaunelor. Cel mai probabil noua masina va avea preturi de vinzare apropiate de ale actualei utilitare Logan VAN. Pentru versiunea de baza, VAN-ul cu motor de 1,4 litri de 75 de cai-putere poate fi cumparat cu 6.700 de euro, in timp ce dieselul de 1,5 litri si 70 de cai-putere costa cel putin 8.200 de euro.

Printre premierele notabile pentru autoturismele din import se numara, in clasa mica, noul Chevrolet Aveo, Fiat 500, Mazda 2, Mini Clubman, Nissan Note sau Skoda Fabia Kombi. In segmentul compact, BMW a prezentat noul Seria 1 coupe, Chevrolet a reinviat spiritul anilor ‘50 prin noul HHR, italienii de la Fiat au propus modelul Bravo, Honda s-a incadrat in curentul verde, cu Civic Hybrid, Hyundai a expus i30, fratele lui Kia Cee’d Nissan, a facut spagatul intre clasa compacta si medie cu Tiida, iar Opel a surprins prin noul Astra in varianta berlina. In clasa medie, cele mai importante premiere au fost Audi A4, noul virf de gama al Seriei 3, BMW M3, Ford Mondeo, care imparte aceeasi platforma cu noua Mazda 6, sau a treia generatie de Laguna, care este cu totul un alt automobil Renault, nemaiavind nimic de-a face cu modelele precedente.

In clasa medie superioara s-au remarcat BMW Seria 6 cabrio, cu motor de 4,8 litri si 367 de cai-putere, Lexus GS 450h, un hibrid propulsat de un V8 de 3,5 litri si 345 de cai-putere, si virful de gama al Clasei E, Mercedes E63 AMG, echipat cu un propulsor de 5,5 litri si 514 cai-putere. In segmentul de lux au stralucit Jaguar XJ cu facelift, Lexus LS 600h, cel mai puternic hibrid din lume capabil sa dezvolte 438 de cai-putere, sau Mercedes-Benz S-Guard, cea mai scumpa masina de la SIAB 2007. Pretul de 383.000 de euro, fara taxe, este justificat de nemti nu doar prin performantele oferite de motorul V12 de 6 litri si 600 de cai-putere, dar si prin faptul ca este vorba de o limuzina blindata. A doua masina scumpa expusa la Salonul auto este un Bentley Azure decapotabil, pretul de achizitie fiind de 303.000 de euro, excluzind taxele.

Mai multe despre conceptul Nissan Pivo 2 gasiti pe www.cotidianul.ro/select