Directorul general al TVR Alexandru Sassu considera ca filmul care elimina prezumtia de nevinovatie a lui Traian Decebal Remes si a lui Ioan Avram Muresan nu trebuia difuzat. El a acuzat faptul ca sensul informatiei prezentate de TVR a fost deformat de realizatorul stirii prin comentariu si titlu, "care induceau in mod explicit si voit vinovatia celor doi".
Potrivit lui Sassu, initiativa prezentarii stirii nu a fost corecta in sensul Constitutiei, al Legii 41/1994 si al Statutului Ziaristului din SRTV. "Inducerea ideii, prin intermediul titlului si al comentariului folosite in emisiunile respective, ca doi cetateni romani sunt vinovati, inainte ca justitia sa se pronunte, reprezinta o incalcare grava a principiului constitutional al prezumtiei de nevinovatie", a accentuat Sassu. El a precizat ca, intrucat exista suspiciuni ca nu s-a realizat o verificare a informatiilor anterioara difuzarii, asa cum era obligatoriu, "imaginile respective nu ar fi trebuit difuzate pana nu se intruneau conditiile legale". Mai mult, seful TVR a subliniat ca, potrivit Statutului Ziaristului din SRTV, este interzisa folosirea de materiale filmate cu camera ascunsa si inregistrari ale convorbirilor private, fara acordul prealabil al persoanei in cauza. "Este evident ca acest acord nu a existat", a acuzat Sassu. "Pe parcursul materialului, prezentatorii afirma ca imaginile pe care postul public le difuzeaza probeaza, potrivit procurorilor DNA, ca Decebal Traian Remes ar fi luat mita. De remarcat faptul ca nu exista o declaratie oficiala a vreunui procuror DNA care sa confirme vinovatia", a subliniat Sassu. El a adaugat ca nici autorul, realizatorul si nici directorul Directiei Stiri, Rodica Culcer, nu au semnalat Comitetului Director sau Directorului General, posibilitatea unei tentative de manipulare. El a anuntat ca va solicita Comisiei de Etica din cadrul SRTv sa se pronunte in acest caz. "Consider ca a continua difuzarea unor materiale similare cu cel contestat, pana la lamurirea tuturor suspiciunilor si chestiunilor de ordin legal si deontologic, nu este corecta, legala si oportuna", a conchis Sassu.
Foto: mediafax Culcer: TVR e cenzurata
Directorul Departamentului Stiri al TVR, Rodica Culcer, a sustinut ca difuzarea imaginilor de la intalnirea Remes-Muresan a fost legala, intrucat aceste imagini erau "de interes public", si ca nu va dezvalui sursa care a furnizat caseta "nici cu pistolul la tampla".
Dupa ce directorul general Alexandru Sassu a declarat, in cursul zilei, ca imaginile cu Remes si Muresan nu ar fi trebuit difuzate si a apreciat ca aparitia unor materiale similare nu este oportuna, Culcer a revenit afirmand ca TVR e cenzurata si in imposibilitate de a mai difuza imaginile promise pentru ieri seara.
"Nu ma asteptam la aceasta reactie din partea presedintelui director general, mai ales dupa ce aseara ne-a spus ca nici un jurnalist care avea asemenea imagini nu putea sa nu le dea. Ma surprinde ca nu ne-a aparat si a dat curs unor presiuni politice, mai ales ca CNA a decis sa nu sanctioneze postul. Impresia mea e ca, din pacate, s-a cedat in fata unor presiuni politice. Ne vedem cenzurati, in imposibilitatea de a mai difuza al doilea episod din materialul pe care l-am promis publicului. Este insa o decizie care ne-a fost impusa si nu ne apartine. Ne asteptam la sanctiuni, pentru ca presedintele-director general ne-a amenintat cu Comisia de Etica", a spus, conform Hotnews, Rodica Culcer.