Piata de curierat intern ar putea creste cu 40% in 2008, comparativ cu nivelul estimat pentru acest an, de 170-180 de milioane de euro, au declarat reprezentantii companiei Curiero, in cadrul unei conferinte de presa.
"Aceste estimari sunt facute pe baza datelor pe care le-am avut la inceputul anului, atunci cand nimeni nu putea anticipa impactul economic puternic pe care il va avea aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, asa incat ne asteptam sa fie depasite aceste estimari", a afirmat Luigi Vendrani, directorul de operatiuni al companiei de curierat.
In acest an, piata curieratului va fi caracterizata de consolidarea portofoliului de clienti si fidelizarea acestora, precum si o tendinta de majorare a tarifelor pentru rentabilizarea activitatii.
De asemenea, este asteptata intrarea pe piata a unor noi companii internationale, restrangerea segmentului de mijloc si polarizarea sectorului in companii mari si firme mici, de nisa, axate pe anumite domenii, precum transferul de documente intre companii, transportul de flori si colete.
In opinia lui Vendrani, piata de curierat din Romania urmeaza tendintele de la nivel european, unde se remarca reducerea numarului de expedieri traditionale, compensata de trimiterile postale publicitare. In acelasi timp, companiile dezvolta serviciile express, pentru a face fata concurentei sau serviciilor de transmiteri postale.Afacerile companiei au crescut de peste 3 ori in primele noua luniIn perioada ianuarie-septembrie 2007, compania de curierat a inregistrat o cifra de afaceri de 10,5 milioane de euro,cu 230% mai mult decat in primele noua luni ale anului trecut, a declarat Bogdan Carcu, directorul general al companiei de curierat.
Operatorul estimeaza pentru ansamblul anului dublarea cifrei de afaceri, la 16,6 milioane euro, de la opt milioane euro in 2006. In primele noua luni, cel mai dinamic segment a fost cel de curierat postal, unde operatorul a raportat o crestere de 353%, la 5,3 milioane euro.
Compania se afla intr-o perioada de reconfigurare care vizeaza serviciile Curiero 24 (curierat rapid national) si Curiero Cargo. Compania va stabili limite mai mici de greutate pentru livrarile Curiero 24, va simplifica mecanismul de operare si a demarat deja procesul de modificare a tarifelor cu maximum 30%, in functie de volumele clientilor.
Marirea tarifelor, operata si de majoritatea jucatorilor, este justificata si de cresterea costurilor de exploatare, datorate in principal infrastructurii rutiere din Romania.
"Ne vom consolida pozitionarea in categoria premium, vom asigura servicii pe masura si le vom tarifa in consecinta. Ne asteptam ca aceasta reorganizare a serviciilor sa conduca la plecarea acelor clienti care urmaresc exclusiv avantajele tarifare, fara ca acest fapt sa duca la scaderea cifrei de afaceri. Cresterea calitatii servicilor va sensibiliza o categorie mai restransa de clienti, mai exigenti si mai stabili, care cauta fara rabat calitatea si competenta. Acest segment va reprezenta tinta noastra si vom cauta sa il dezvoltam si sa il consolidam in portofoliul nostru", a spus Bogdan Carcu.
Potrivit statisticilor companiei cu privire la piata de curierat intern, Curiero acopera in acest an 10% din sector, Cargus, 21%, si Fan Courier, 19%.