Timp de 4 zile, Berlinul a gazduit Broadband World Forum Europe, la eveniment participand companii din telecomunicatii, giganti IT, firme de media si advertising. Printre subiectele puse in dis­cu­tie la Broadband FoÂ
Timp de 4 zile, Berlinul a gazduit Broadband World Forum Europe, la eveniment participand companii din telecomunicatii, giganti IT, firme de media si advertising. Printre subiectele puse in dis­cu­tie la Broadband Fo­rum s-au numarat: mo­bileTV, IPTV si InternetTV, noile surse de venituri pentru industria IT&C sau modul in care publicitatea isi va gasi loc in "consumul" din telecom. Tema IPTV (transmisie de televiziune prin protocol IP) a fost pusa in discutie in mai multe conferinte, producatori de echipamente, operatori, advertiseri, oa­meni din media pre­zentand rezultatele unor teste re­gionale, analize de piata sau si­tua­tia la zi. Modul in care retelele de in­ternet la mare viteza se extind pe glob obliga industria sa vina in as­tep­tarea consumatorului tot mai "mofturos" in ceea ce priveste relatia sa cu teh­no­logia, cu continutul video si cu accesul la continut. Televizorul, asa cum il stim acum, nu mai face parte din viitorul apropiat. Tanara ge­ne­ratie, obisnuita cu chat, net­working, blogging, nu va mai fi sa­tis­fa­cu­ta, peste 5-6 ani, de prezenta in casa a unui ecran impersonal. Intr-un fel, dispozitivul dintre centrul camerei tre­buie sa combine senzatia de "ex­plo­rare" (pe care ti-o da Internetul), "sa­tisfactia la indemana" (data de te­lefonul mobil) si televiziunea "de azi", a aratat Andreas Teubner Mar­ke­ting & Business Development Eric­sson. Iar IPTV-ul, prin apli­ca­tiile si platformele sale, promite sa in­te­gre­ze cel mai bine televizorul in "ma­rea casa digitala".   ALTE POSIBILITATI. Vor­bind pe aceeasi tema, Rob Van Dem Dan, senior executive IBM, a aratat ca un potential rival pentru IPTV (ne­excluzand coexinstenta) este In­tenetTV, "proiecte" precum Joost si Babelgum fiind inca intr-o stare in­ci­pienta. In ceea ce priveste lupta pentru venituri publicitare, re­pre­zen­tantul IBM crede ca operatorii te­lecom ar putea folosi datele stocate in retelele lor fixe si mobile pentru a furniza reclame pe "profilul" clientului, IPTV-ul putand avea astfel un avantaj in atragerea banilor din publicitate. Din pacate pentru sus­tinatorii IPTV, clientii (15 mili­oa­ne la nivel mondial, dupa Multimedia Research Group) nu se arata foarte doritori de a plati pentru pa­che­tele extra, tocmai cele care aduc su­mele importante dupa care alearga companiile. Din analizele de piata reiese ca piata IPTV va creste cel mai mult in Asia-Pacific, urmand apoi SUA. Scump si rar Pe piata romaneasca, Ines este singurul furnizor de servicii IPTV, dar nu se poate lauda cu mai mult de 280 de clienti. Serviciul IPTV este transmis printr-o retea de fi­bra optica securizata, prin conexiunea FFTH (Fiber-to-the-Home), compatibila cu standardul High De­finition. In cazul IPTV, con­ti­nu­tul media este transmis direct pe ecranul televizorului, prin intermediul unui set-top box, fara a fi nevoie de un computer. Com­pa­nia a anuntat recent ca va lan­sa serviciile de televiziune HD pana la sfarsitul acestui an. (C.I.) alex.radescu@jurnalul.ro


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.