Timp de 4 zile, Berlinul a gazduit Broadband World Forum Europe, la eveniment participand companii din telecomunicatii, giganti IT, firme de media si advertising. Printre subiectele puse in disÂcuÂtie la Broadband FoÂ
Timp de 4 zile, Berlinul a gazduit Broadband World Forum Europe, la eveniment participand companii din telecomunicatii, giganti IT, firme de media si advertising. Printre subiectele puse in disÂcuÂtie la Broadband FoÂrum s-au numarat: moÂbileTV, IPTV si InternetTV, noile surse de venituri pentru industria IT&C sau modul in care publicitatea isi va gasi loc in "consumul" din telecom. Tema IPTV (transmisie de televiziune prin protocol IP) a fost pusa in discutie in mai multe conferinte, producatori de echipamente, operatori, advertiseri, oaÂmeni din media preÂzentand rezultatele unor teste reÂgionale, analize de piata sau siÂtuaÂtia la zi. Modul in care retelele de inÂternet la mare viteza se extind pe glob obliga industria sa vina in asÂtepÂtarea consumatorului tot mai "mofturos" in ceea ce priveste relatia sa cu tehÂnoÂlogia, cu continutul video si cu accesul la continut. Televizorul, asa cum il stim acum, nu mai face parte din viitorul apropiat. Tanara geÂneÂratie, obisnuita cu chat, netÂworking, blogging, nu va mai fi saÂtisÂfaÂcuÂta, peste 5-6 ani, de prezenta in casa a unui ecran impersonal. Intr-un fel, dispozitivul dintre centrul camerei treÂbuie sa combine senzatia de "exÂploÂrare" (pe care ti-o da Internetul), "saÂtisfactia la indemana" (data de teÂlefonul mobil) si televiziunea "de azi", a aratat Andreas Teubner MarÂkeÂting & Business Development EricÂsson. Iar IPTV-ul, prin apliÂcaÂtiile si platformele sale, promite sa inÂteÂgreÂze cel mai bine televizorul in "maÂrea casa digitala". ALTE POSIBILITATI. VorÂbind pe aceeasi tema, Rob Van Dem Dan, senior executive IBM, a aratat ca un potential rival pentru IPTV (neÂexcluzand coexinstenta) este InÂtenetTV, "proiecte" precum Joost si Babelgum fiind inca intr-o stare inÂciÂpienta. In ceea ce priveste lupta pentru venituri publicitare, reÂpreÂzenÂtantul IBM crede ca operatorii teÂlecom ar putea folosi datele stocate in retelele lor fixe si mobile pentru a furniza reclame pe "profilul" clientului, IPTV-ul putand avea astfel un avantaj in atragerea banilor din publicitate. Din pacate pentru susÂtinatorii IPTV, clientii (15 miliÂoaÂne la nivel mondial, dupa Multimedia Research Group) nu se arata foarte doritori de a plati pentru paÂcheÂtele extra, tocmai cele care aduc suÂmele importante dupa care alearga companiile. Din analizele de piata reiese ca piata IPTV va creste cel mai mult in Asia-Pacific, urmand apoi SUA. Scump si rar Pe piata romaneasca, Ines este singurul furnizor de servicii IPTV, dar nu se poate lauda cu mai mult de 280 de clienti. Serviciul IPTV este transmis printr-o retea de fiÂbra optica securizata, prin conexiunea FFTH (Fiber-to-the-Home), compatibila cu standardul High DeÂfinition. In cazul IPTV, conÂtiÂnuÂtul media este transmis direct pe ecranul televizorului, prin intermediul unui set-top box, fara a fi nevoie de un computer. ComÂpaÂnia a anuntat recent ca va lanÂsa serviciile de televiziune HD pana la sfarsitul acestui an. (C.I.) alex.radescu@jurnalul.ro
Despre autor: