Dupa GM si Chrysler, a venit si randul lor
Chiar daca productia de la Automobile Craiova va fi importanta, compania nu isi permite o greva in SUASindicatul United Auto Workers (UAW) si Ford Motor Company sunt in negocieri tensionate pentru un no
Dupa GM si Chrysler, a venit si randul lor
Chiar daca productia de la Automobile Craiova va fi importanta, compania nu isi permite o greva in SUASindicatul United Auto Workers (UAW) si Ford Motor Company sunt in negocieri tensionate pentru un nou contract de munca, din cauza investitiilor care vor fi facute de grupul american la Automobile Craiova si la o fabrica din Thailanda, potrivit unui articol publicat pe site-ul Detroit Free Press.
General Motors si Chrysler au incheiat deja contracte cu UAW, dupa saptamani de discutii si greve, dar majoritatea analistilor considera ca Ford este cel mai putin capabil sa suporte o astfel de situatie. Analistii au avertizat ca situatia Ford este delicata, iar compania are nevoie de un acord flexibil cu sindicatele.
O sursa apropiata negocierilor a declarat miercuri ca discutiile dintre conducerea Ford si sindicalisti, referitoare la siguranta locurilor de munca la fabricile din Statele Unite, sunt tensionate, in special pe fondul investitiilor majore programate de grupul american la unitatile de productie detinute in Romania si Thailanda. Din cauza pierderilor record de 12,6 miliarde de dolari, Ford are in derulare un program de redresare care include inchiderea a 16 fabrici si concedierea a 44.000 de angajati. Rentabilizarea companiei nu este considerata un proces sigur, avand in vedere ca vanzarile grupului pe piata americana se situeaza sub obiectivul stabilit de producator pentru acest an. Elaborarea unui nou contract de munca colectiv care sa contina angajamente clare privind nivelul productiei la anumite linii de productie va fi greu de facut pentru companie dupa nominalizarea a zece fabrici din cele 16 care urmeaza a fi inchise in SUA pana in 2012.
"Compania nu vrea sa faca angajamente. Sper ca vom putea evita greva, dar daca nu, vom face tot posibilul sa negociem in favoarea noastra", a spus sursa.Daca angajatii vor intra in greva, Ford va inregistra pierderi si mai mari in SUAReprezentantii Ford au refuzat sa comenteze in legatura cu progresul discutiilor cu UAW, dar unii analisti considera totusi ca relatia apropiata a conducerii Ford cu reprezentantii sindicatului va permite evitarea unei greve. Sean McAlinden, economist-sef la Centrul pentru Cercetari in Domeniul Auto din Ann Arbor, a declarat ca este posibil ca cele doua parti sa fi rezolvat cea mai mare parte a problemelor saptamana trecuta. Oficialii Ford sunt increzatori ca relatia lor stransa cu presedintele UAW, Ron Gettelfinger, va ajuta la linistirea tensiunilor, in special datorita faptului ca presedintele executiv al companiei, Bill Ford, este in discutii regulate cu liderul sindicalist. Daca angajatii vor decide sa intre in greva, scurta de altfel, ca in cazul GM si Chrysler, unii experti se pregatesc pentru posibilitatea unui protest impotriva Ford, fiind ingrijorati mai ales de consecintele acestei greve pentru productia companiei.
"Nu isi permit oprirea activitatilor de productie", a avertizat Van Conway, director la firma MacKenzie & Dunleavy din Birmingham, specializata in consultanta pentru companii cu dificultati financiare. "Ford sunt dispusi sa primeasca orice", in cazul unei greve, a mai adaugat Conway.Vanzarile in Europa si fabrica din Romania, sperante de redresareIn urma contractului de privatizare in valoare de 57 milioane de euro semnat de Ford cu statul roman pentru Automobile Craiova (fosta Daewoo Romania), producatorul american s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea fabricii si suplimentarea numarului de angajati. Productia uzinei ar urma sa creasca, dupa patru ani, la 300.000 de autovehicule, iar numarul angajatilor va creste de la 3.900 de persoane in prezent, la 7.000 de salariati in 2011. Finalizarea tranzactiei este prevazuta pentru 30 ianuarie 2008, conform contractului. Chiar daca statul roman este multumit ca a putut scapa de un generator de pierderi, iar Ford a achizitionat o viitoare mina de aur, bucuria acestora nu este deplina. Comisia Europeana a inceput sa investigheze de miercuri potentialele ajutoare de stat ilegale acordate in cadrul vanzarii. Executivul Uniunii va verifica daca conditiile contractului au facut ca pretul de vanzare sa fie mai mic decat in cazul in care tranzactia ar fi fost neconditionata. Chiar daca se va ajunge la un rezultat negativ al investigatiei, contractul nu va fi schimbat.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.