Campofrio va investi intre 15 si 20 de milioane de euro in perioada  2007 - 2009, in cea mai moderna fabrica de profil din sud-estul Europei. Noua unitate, care va avea o capacitate de productie de 25 de mii de tone, va produce de la mezeluri pa
Campofrio va investi intre 15 si 20 de milioane de euro in perioada 2007 - 2009, in cea mai moderna fabrica de profil din sud-estul Europei. Noua unitate, care va avea o capacitate de productie de 25 de mii de tone, va produce de la mezeluri pana la pizza refrigerata.
Campofrio, care mai detine o fabrica la Tulcea, utilizeaza materie prima atat de pe piata romaneasca, cat si din import. Din Romania, firma se aprovizioneaza cu carcase, 50% din necesar fiind asigurat de cele doua ferme proprii de porcine, iar din import sunt aduse componentele. Pentru anul viitor, compania preconizeaza o majorare a preturilor produselor cu 15%.
''Campofrio are o cota de piata de 7%, daca nu luam in considerare si piata produselor vrac, unde noi nu suntem'', a declarat Ovidiu Wencz, director general al Tabco-Campofrio SA. Reprezentantul companiei recunoaste ca au existat discutii de parteneriat cu Cris-Tim, dar si cu alte companii. “Foarte multi jucatori au privit cu ingrijorare integrarea in Uniunea Europeana si au dat de inteles ca ar fi dispusi pentru vanzare, parteneriate sau alte forme de colaborare. Noi ramanem deschisi oricarei propuneri'', a spus Wencz.
Din cauza interdictiei instituite asupra produselor romanesti din carne de porc, compania nu isi poate exporta marfa. "Am fost solicitati pentru retete traditionale pentru romanii din Spania, insa deocamdata suntem supusi acestei interdictii''.Afaceri de 36 de milioane euroTabco-Campofrio SA a raportat in 2006 o cifra de afaceri de 34, 2 milioane euro. In acest an, compania se asteapta la un business de 35-36 de milioane euro. In primele noua luni, compania a inregistrat o crestere a afacerilor de 6%.
La nivel international, dupa achizitionarea lui Oscar Mayer si fuzionarea cu Navidul, in cursul anului 2000, Campofrio a devenit lider pe piata spaniola si unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata europeana de preparate din carne, cu o cifra de afaceri de 0,9 miliarde de euro in 2006.
Principalii concurenti ai Campofrio pe piata interna a mezelurilor sunt Cris-Tim, Aldis Calarasi, Angst si Caroli Foods.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.