John „Scottie“ Ferguson (James Stewart), un politist din San Francisco, se vede dator sa-si paraseasca slujba dupa ce nu poate sa-si salveze un coleg, din cauza fricii sale de inaltime. Astfel, devine detectiv particular si, intr-o zi, este angajat de un vechi prieten, Gavin Elster (Tom Helmore), sa o urmareasca pe sotia acestuia, Madeleine (Kim Novak). Ea este o blonda, rece, sobra, obsedata de asemanarea cu o predecesoare a sa, Carlotta Valdes, care a murit inecata in secolul XIX. Madeleine este ingrijorata de faptul ca incepe sa aiba simptomele unei boli mintale sau ale unei posedari. Scottie se simte foarte atras de aceasta, iar cand ea sare de pe podul Golden Gate, in apele Golfului San Francisco, intr-o incercare de sinucidere, el o salveaza. Chiar daca inca inainte de jumatatea filmului privitorul poate sa prevada care va fi sfarsitul lui Madeleine, priceperea lui Hitchcock, un regizor de calitate, maestru al atmosferei si al suspansului, il face pe spectator sa stea, in continuare, cu sufletul la gura. Filmul devine si mai intens dupa caderea fatala a lui Madeleine dintr-un turn cu ceas, Scottie nefiind capabil sa o salveze, din cauza acrofobiei de care sufera. El devine maniac atunci cand o cunoaste pe Judy Barton, interpretata tot de Novak, o vanzatoare bruneta care seamana cu defuncta, si incepe o relatie amoroasa cu ea. Scottie incearca sa o prefaca pe noua sa iubita in Madeleine, obligand-o sa-si schimbe culoarea parului, coafura, felul de a se imbraca. O scena remarcabila este aceea in care Judy, cu o noua infatisare, il imbratiseaza „lacom“ pe Scottie.

Un scenariu trecut prin trei maini