Portofoliul de clienti Romtelecom pe segmentul serviciilor de televiziune digitala prin satelit a ajuns la 300.000 de abonati, la zece luni de la lansare, a anuntat ieri operatorul de telecomunicatii.
"Cu Dolce (serviciul de televiziune digitala prin satelit - n.r.) am facut un pas semnificativ catre zona de continut multimedia, iar cifrele inregistrate la mai putin de un an de la lansare arata ca a fost un pas castigator", a declarat directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
Serviciul de televiziune digitala al Romtelecom a fost lansat in noiembrie 2006, in urma unei investitii de 15 milioane de euro. In primele cinci luni de difuzare, compania a raportat un numar de 200.000 de clienti. Conform unei estimari a directorului general, pana la finele anului, compania mizeaza pe un portofoliu Dolce de 400.000 de clienti.
Primul serviciu de televiziune digitala prin satelit din Romania a fost Focus Sat (UPC Romania), urmat de Digi TV (RCS&RDS), care s-au lansat la sfarsitul lui 2004. Ceilalti trei jucatori de pe piata de televiziune digitala prin satelit sunt Max TV, Dolce (Romtelecom) si Boom TV. Lider de piata este Digi TV, cu peste 500.000 de abonati la nivelul lunii iunie 2007.
Din datele furnizate de Autoritatea Nationala de Reglementare a Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei in raportul de activitate pe 2006 reiese ca la data de 31 decembrie 2006 cea mai mare pondere in numarul total de abonati il detinea in continuare numarul de abonati la serviciile oferite prin retele de cablu (86%), in timp ce abonatii prin retele satelit de tip DTH (direct-to-home) reprezinta 14% din total, in crestere cu 10 puncte procentuale fata de anul 2005. Potrivit aceleiasi surse, serviciile furnizate prin retele satelit de tip DTH au inregistrat o crestere de peste 4 ori in cursul ultimului an.
Potrivit unei hotarari adoptate in sedinta de guvern de saptamana trecuta, televizoarele vandute in Romania trebuie sa fie dotate cu tehnica necesara transmiterii televiziunii in sistem digital, iar echipamentele de televiziune digitala puse in vanzare trebuie sa permita decodarea semnalelor transmise conform algoritmului comun european de codare.
Actul normativ prevede amenzi de la 10.000 la 50.000 lei pentru punerea in vanzare a unor echipamente care nu permit decodarea semnalelor si de 5.000 pana la 50.000 lei pentru vanzarea de televizoare fara conectoare pentru televiziune digitala. Conditiile referitoare la interoperabilitatea serviciilor de televiziune digitala interactiva vor intra in vigoare la trei luni dupa publicarea in Monitorul Oficial a hotararii de aprobare date de guvern.