Majoritatea romanilor considera ca nu merita sa depuna eforturi individuale pentru colectarea selectiva a deseurilor doar pentru a avea un mediu curat, aceasta fiind "doar o problema europeana", pentru a carei implementare ar fi nevoie de un sistem d
Majoritatea romanilor considera ca nu merita sa depuna eforturi individuale pentru colectarea selectiva a deseurilor doar pentru a avea un mediu curat, aceasta fiind "doar o problema europeana", pentru a carei implementare ar fi nevoie de un sistem de recompensare. "Potrivit concluziilor unui studiu realizat de IMAS la comanda Ministerului Mediului, gestionarea selectiva a deseurilor este o problema necunoscuta pentru majoritatea romanilor. Totodata, cercetarea arata ca deseurile nu reprezinta una dintre problemele arzatoare de mediu de pe agenda publicului”, a declarat ieri ministrul Mediului si Dezvoltarii durabile, Attila Korodi, citat de NewsIn. Foarte putini dintre cei intervievati au declarat ca sunt dispusi sa depuna separat deseurile din gospodarii, potrivit datelor studiului. „Foarte putini considera ca merita sa depuna eforturi doar pentru a avea un mediu curat. Acest lucru explica faptul ca, la ora actuala, romanii nu asociaza binele personal cu mediul in care traiesc. Ei considera, pe de o parte, ca rezolvarea problemelor care afecteaza calitatea mediului este doar de competenta administratiei publice, iar, pe de alta parte, declara ca s-ar simti motivati sa colecteze selectiv deseurile in conditiile in care ar exista un sistem de bonificatii si sanctiuni”, a mai spus Attila Korodi.
De asemenea, Korodi a mai explicat ca, dincolo de motivatiile de natura baneasca, cercetarea arata ca femeile par mai motivate pentru a colecta selectiv deseurile, din dorinta de a mentine curatenia si aspectul placut al lucrurilor. „Pe de alta parte, barbatii par a fi motivati la o scara mai mare de efectele negative ale deseurilor pentru mediu. Tinerii cauta si sunt atenti la stimulare economica, in timp ce pentru persoanele in varsta vad gestionarea selectiva a deseurilor drept o obligatie”, a precizat Korodi.Campania publicitara se axeaza pe problemele fiecarui orasStudiul a fost realizat de IMAS pe un esantion de 1.449 de persoane din 115 orase si sate. „Pe baza acestei cercetari, Ministerul Mediului a lansat campania „Fiecare deseu are locul sau”, desfasurata in perioada 27 septembrie-15 noiembrie, cu scopul de a informa publicul larg asupra colectarii selective a deseurilor”. Campania, derulata cu fonduri Phare in valoare de 500.000 euro, cuprinde un spot TV si unul radio, precum si evenimente de informare adresate tinerilor.
„La nivel local, subiectul campaniei difera in functie de oras. Astfel, la Zalau si Targu Jiu se pune accentul pe deseuri periculoase, la Vaslui pe deseuri voluminoase, la Tulcea pe ambalaje, la Arad pe baterii portabile, la Slobozia pe baterii de masina, uleiuri si anvelope uzate, iar la Brasov pe deseuri de constructii”, a mai spus ministrul. De asemenea, acesta a explicat ca, in perioada urmatoare, Ministerul Mediului va lansa alte trei campanii, privind reducerea efectelor schimbarilor climatice, participarea publicului la decizia de mediu si un alt spot dedicat colectarii selective a deseurilor.
De altfel, ministrul de resort a precizat ca, incepand cu prima sambata a lunii noiembrie, fiecare prima zi de sambata din fiecare luna va deveni ziua pentru colectarea selectiva a deseurilor de echipamente electrice si electronice de la gospodariile individuale.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.