Visurile romanilor care pleaca in strainatate la munca pot deveni cosmaruri. Oameni care strang cu greu banii pentru comisioane se trezesc in nefericita ipostaza de a se intoarce in tara cu mai putini bani decat aveau la plecare. Uneori este vina agentiei care recruteaza forta de munca, alteori a persoanei angajate careia nu-i mai convine jobul pentru care a incheiat contractul sau este plasata in alta parte cu alte atributii. Este si cazul unui contract incheiat intre firma de recrutare si plasare a fortei de munca B&B Professionals din Brasov si clientul Marin Daniela, dosar instrumentat de procurorii Parchetului de pe langa Tribunalul Brasov.
Povestea clientei pagubite este trista. ┼×tiind ca B&B Professionals este acreditata de Ministerul Muncii, a avut incredere in serviciile firmei si i-a contactat. A achitat la sediul firmei contravaloarea contractului de prestari servicii (450 lei noi - documentele, traducerile etc.) si a incheiat contractul de mediere pentru care a achitat, la Raiffeisen Bank, suma de 1.500 lei noi, urmand sa plece in Cipru pe 24 septembrie 2006.PeripetiileDupa ce si-a achitat biletul de avion si si-a luat la ea 50 euro "pentru eventuala cazare", asa cum i se ceruse, Daniela Marin a ajuns in seara zilei de 24 septembrie pe aeroportul Larnaca, unde a fost preluata de un reprezentant al firmei Pluton si condusa la sediul firmei. A fost cazata in holul unui apartament. Dupa doua zile de asteptari, i s-a oferit sa lucreze la un restaurant de cinci stele, spunandu-i-se ca va munci 9 ore pe zi si va avea o zi libera pe luna. Lucrurile n-au stat asa. A lucrat zilnic 12 - 13 ore, timp in care manca o singura data. Dupa 4 zile, sambata dimineata, si-a luat bagajul cu gandul sa mearga la firma Pluton si sa reclame. Pentru ca plangea, o englezoaica i-a dat 10 lire cipriote, cu conditia sa mearga direct la departamentul pentru imigranti din aeroport. Acolo i s-au verificat documentele si s-a sunat la numarul de telefon de pe contract. "Surpriza. In loc sa raspunda doamna la care urma sa lucrez, a raspuns reprezentantul firmei Pluton de la biroul lor. Dupa o discutie prelungita, care a atins o nota de incordare, domnul m-a intrebat ce decid - sa plec in Romania sau sa accept alta oferta de munca", sustine femeia.
A fost trimisa cu taxiul platit de cel de la departamentul de imigrari inapoi la Pluton. Luni, 2 octombrie 2006, a fost dusa la o familie din Ormidia, unde i s-a dat un contract din care n-a inteles mai nimic. "Nu scria decat ANNA, nici nume de familie, nici adresa, nimic si nici nr. de telefon. Am fost cazata intr-o magazie. Mucegaiul era imbibat in mocheta si in pereti", povesteste femeia. Precizand ca a muncit acolo o saptamana fara sa primeasca niciun ban, Daniela Marin scrie ca, dupa ce a ajuns la aeroport, unde fusese trimisa de Anna, s-a intalnit cu un grup de romani, insotiti de un reprezentant al unei firme de recrutare, care au acceptat sa-i dea altceva de munca. Dupa peripetii asemanatoare celor prin care deja trecuse, femeia s-a intors in tara pe 12 noiembrie, cu doar 110 lire cipriote, din care isi platise taxiul in Cipru si transportul in tara pana la domiciliu.Noi am respectat contractulDe partea cealalta, Delia Borza, directorul general al B&B Professionals, sustine ca Marin Daniela "n-a reusit sa se integreze in niciun loc de munca oferit". "Nu s-a dus la locul de munca pentru care i-am incheiat contractul de mediere (menajera - n.n.) si din cel de-al doilea a plecat fara sa spuna nimic (ajutor de bucatareasa - n.n.). "Exista un act aditional contractului de mediere, pe care doamna l-a semnat de luare la cunostinta, care stipuleaza ca, indiferent cine este de vina (fie angajatul, fie angajatorul), angajatul n-are voie sa paraseasca locul de munca fara sa ne anunte. Marin Daniela nu ne-a dat posibilitatea s-o ajutam, nici noua, nici partenerilor nostri din Cipru", si-a incheiat declaratia Delia Borza.