Toti am trecut prin momente grele in viata, care ne-au descurajat. Daca ii permitem, starea depresiva va prelua controlul si ne va domina viata, determinand aparitia unor imbolnaviri sau chiar ganduri de suicid. De aceea este bine sa gandim pozitiv, sa actionam si sa nu asteptam ca solutia sa vina de la altii. Starea depresiva este o alegere, spun psihologii, nu e ceva inevitabil. Nu avem nevoie decat de vointa. “Gardianul” va prezinta cativa pasi care va pot ajuta sa depasiti o perioada mohorata.
Depresia nu este ca un virus. Nu se ia. Dupa ce trecem printr-un eveniment trist in viata, ne aflam in fata unei alegeri. Intrarea in depresie este cea mai simpla, pentru ca ne aflam intr-o perioada cu o sensibilitate mai mare si nici nu necesita vreun efort din partea noastra. “Gandurile negative, care ne vor opri sa facem ceva pentru a ne reveni, apar automat”, a explicat psihologul Anda Pacurar, care a mai adaugat ca alternativa depresiei este actiunea. “Trebuie sa actionam si sa fim dispusi sa facem orice pentru a scapa de gandurile negative, care nu ne ajuta la nimic. Daca ne pierdem in analiza situatiei, riscam sa cadem in de presie. Primul lucru pe care trebuie sa-l facem este sa ne gandim cum ne putem ajuta noi insine, fara sa asteptam ajutorul celorlalti. Trebuie sa avem o activitate. Daca ceea ce intreprindem are succes, vom fi incurajati si nu mai exista riscul caderii in depresie. Daca, dimpotriva, trebuie sa facem fata unui esec, trebuie sa ne gandim ca greseala nu este decat o sansa ca data viitoare sa iasa mai bine ceea ce facem”, e explicat psihologul Anda Pacurar. Conditia fundamentala este aceea de a nu va teme de gandurile negative care va vin mereu in cap. Ele nu fac altceva decat sa va arate modul in care ati gandit in trecut. Tocmai acestea v-au adus la limita depresiei. Oricat de multe, de negre, de infricosatoare ar parea, ele va spun ca ati avut o gandire toxica, care trebuie sa se schimbe. Mobilizati resursele voastre de gandire pozitiva identificati partile bune ale persoanelor sau situatiilor in care sunteti sau ati fost implicati.

Muzica ajuta cand e ascultata la un volum sub 65 decibeli