Scandalul de spionaj industrial din Formula 1 pare a se transforma intr-o poveste fara sfarsit. Si asta, pentru ca, dupa ce echipa McLaren-Mercedes a fost taxata drastic de catre oficialii forului international pentru ca ar fi folosit informatiile secrete pe care le detinea despre rivala Ferrari, zilele trecute, inginerul britanic Nigel Stepney a aruncat pe piata o alta "bomba", sustinand ca a primit informatii despre McLaren-Mercedes chiar de la fostul designer-sef al rivalilor, Mike Coughlan. "Aveam informatii despre McLaren privind distributia greutatii si alte aspecte ale masinii, pe care mi le-a trimis Coughlan. Ferrari a scapat ieftin! Eram angajatul lor la acel moment. Aveam date despre unele lucruri pe care le faceau la teste, despre nivelul combustibilului, de exemplu. Stiam cat combustibil aveau nevoie pentru cursa", a declarat Stepney pentru site-ul "GrandPrix.com". Fostul inginer de la Ferrari nu s-a multumit sa arunce "bomba" si a continuat cu o afirmatie incendiara: "Marea intrebare este: Am folosit aceste informatii, am vorbit despre ele? Da, am vorbit cu unii oameni despre ele. Nu pot sa dovedesc asta, nu exista email-uri sau altceva. Discutii despre combustibil si despre diferentele dintre Ferrari si McLaren au existat in interior. Daca McLaren a avut un avantaj, atunci Ferrari n-a avut? Eu cred ca da." Desi afirmatiile lui Stepney pot fi puse sub semnul intrebarii, mai ales ca nu pot fi demonstrate, ramane de vazut daca FIA va lua in considerare noile date din aceasta poveste fara sfarsit. Pe de alta parte, reactia gruparii italiene n-a intarziat sa apara, directorul general Jean Todt spunand la doar cateva ore dupa aparitia afirmatiilor incendiare ca Stepney si-a pierdut capul. "N-as fi crezut ca tipul isi va pierde capul. Din nefericire, exista oameni care-si pierd simtul realitatii si este pacat pentru ca toti avem responsabilitatile noastre. Trebuie sa existe limite, o disciplina, insa el nu stie asta si problema este ca pretul platit este mare", a declarat Todt, adaugand ca Stepney devenise "un caracter dificil" deoarece n-a fost promovat de Ferrari dupa plecarea directorului tehnic Ross Brawn.