In clasele Waldorf nu exista sistem de notare. Elevii din aceste scoli nu sunt departajati prin nimic in procesul educational. In conceptia sustinatorilor Waldorf, competitia dintre elevi duce deseori la blocaje in randul elevilor timizi, frustrari si inhibitii printre cei slabi, aroganta sau egoism intre elevii buni si foarte buni.

Waldorf este scoala in care elevii nu primesc note si in care materia e structurata in epoci. Desi pare greu de crezut, intr-o perioada in care invatamantul romanesc face obiectul conflictelor dintre politicieni si al nemultumirilor parintilor, exista forme de invatamant care folosesc astfel de metode. „Perspectiva tezelor cu subiect unic, a examenelor de Capacitate, de Bacalaureat i-au facut pe cei de la Waldorf sa-si reconstituie pozitia. Ei aveau o serie intreaga de reguli la care au renuntat. Spre exemplu, erau impotriva notarii de orice tip, iar invatatorul din clasele primare era diriginte pana in clasa a 8-a“, ne-a declarat Gheorghe Felea, inspector general in cadrul Directiei Generale pentru Invatamant Preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei. Cu toate acestea, anumite m etodologii de predare s-au mentinut. Cea mai neobisnuita tehnica a sistemului Waldorf este studierea materiilor in epoci. Potrivit reprezentantilor Federatiei Waldorf, acest sistem presupune cumularea materiei dintr-un semestru in trei saptamani. O clasa studiaza, de exemplu, fizica, zilnic, primele doua ore fara pauza, de la 8.00 la 10.00. Intr-o astfel de epoca se poate parcurge chiar si materia pe un an scolar. Urmeaza alte epoci, elevii reintalnindu-se cu fizica doar peste cateva luni, poate chiar peste un an. Trecand peste efectele pe care acest program haotic le poate avea asupra copiilor, ceea ce frapeaza si mai mult este insasi pozitia celor de la Waldorf fata de acest sistem de predare. Pe site-ul oficial al Waldorf se recunoaste faptul ca elevii uita tot ce au invatat. Tot de aici parintii pot afla ca, in Scoala Waldorf, uitarea este considerata un aliat.