Primele hoteluri monitorizate vor fi cele de pe litoral. "Noi vom atrage atentia ca acele strucutri de cazare le preferam. Acest concept nu vrea sa concureze Ministerul Turismului cu o alta clasificare. Zidurile si incaperile hotelurilor vor fi clasificate in continuare de minister, noi vom monitoriza doar calitatea managementului si a serviciilor. Speram ca sistemul sa determine o emulatie prin care hotelierii sa vrea sa fie agreati, iar nivelul serviciilor sa creasca in beneficiul clientilor", ne-a declarat Adrian Voican, membru in conducerea Patronatului Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Potrivit lui Voican, initiativa agentiilor de turism are ca scop stabilirea unei comunicari mai bune intre hotelieri si clienti. El a mai subliniat ca unitatile de cazare ce vor avea sansa sa fie recomandate de ANAT sunt cele care ori sunt incluse in lanturi hoteliere si respecta standardele internationale, ori sunt mici afaceri de familie in care proprietarul chiar daca n-are stiinta pune tot sufletul in relatia pe care o are cu turistii. "De asemenea, aceasta ultima categorie de proprietari trebuie sa fie deschisa la sugestiile noastre si atunci cu siguranta atat turistii cat si respectivele societati vor avea de castigat", ne-a mai spus Voican.
Corina SCARLAT