Microsoft a prezentat trei modele noi ale playerului muzical Zune, care permit actualizarea automata si in sistem wireless a fisierelor de muzica, fotografii sau fragmente video, cand sunt pozitionate in apropierea PC-ului utilizatorului, pentru a reduce decalajul fata de dispozitivul concurent iPod, a transmis Mediafax.
Aceasta este a doua replica Microsoft la dispozitivele iPod realizate de Apple. Comercializarea noilor dispozitive va incepe la jumatatea lunii noiembrie in America de Nord, la pretul de 149 de dolari pentru modelul echipat cu o memorie de patru gigabyte, 199 de dolari pentru cel cu o memorie de opt gigabyte si 249 de dolari pentru dispozitivul cu memorie de 80 de gigabyte. Preturile sunt apropiate celor practicate de Apple pentru iPod. De la lansarea din anul 2001, Apple a vandut peste 100 de milioane de dispozitive iPod, cu forme si cu dimensiuni variate. Prin comparatie, Microsoft a intrat in industria playerelor muzicale anul trecut, cu un singur model Zune, echipat cu o memorie de 30 de gigabyte si vandut cu 1,2 milioane de unitati.
Noile modele Zune permit sincronizarea automata a fisierelor media de pe computerul personal cu cele de pe Zune, printr-o retea de tip WiFi, in timp ce bateria playerului se incarca.
De asemenea, Microsoft vrea sa beneficieze de avantajele popularitatii site-urilor de networking si sa lanseze in acest sens Zune Social, o pagina web unde utilizatorii pot incarca fragmentele muzicale preferate sau pot accesa portofoliul muzical al altor utilizatori.
Analistii comenteaza ca noile dispozitive sunt importante pentru a mentine gradul de satisfactie a clientilor actuali, dar nu sunt suficient de performante pentru a reduce decalajul fata de Apple.