Pozitionat sub zodia schimbarii, Summit-ul European al IAA (International Advertising Association) si-a inchis ieri portile. De la 26 septembrie, Bucurestiul a fost capitala europeana a publicitarilor.     O organizatia IAA reuneste prof
Pozitionat sub zodia schimbarii, Summit-ul European al IAA (International Advertising Association) si-a inchis ieri portile. De la 26 septembrie, Bucurestiul a fost capitala europeana a publicitarilor.     O organizatia IAA reuneste profesionisti din comunicare si din marketing din toata lumea. Biroul romanesc al IAA a fost desemnat sa organizeze summit-ul din acest an datorita dinamicii activitatii din ultimul timp si calitatii proiectelor derulate la initiativa sa, dar si a potentialului Romaniei ca nou membru al UE. De mentionat in acest context faptul ca Romania reprezinta a saptea piata din UE ca populatie, dar si interesul unui mare numar de companii care intentioneaza sa patrunda aici, aducand cu ele nevoia de instrumente de comunicare eficiente.     Prezent la conferinta de lansare a evenimentului, Joseph Ghossoub (IAA Chairman si presedinte al IAA Worldwide) considera ca biroul din Romania a gestionat cu succes editia de anul acesta a summit-ului: "Vazand rezultatele muncii echipei din Romania, consider ca aceasta are deja abilitatile necesare pentru a organiza chiar si un summit mondial al asociatiei". Miza pentru publicitatea locala o constituie schimbul de informatii: "Important este ca industria locala ii poate vedea pe participantii straini vorbind aici, in timp real, despre ce si cum lucreaza ei chiar in acest moment, in agentiile sau companiile lor. In acelasi timp, Romania castiga in vizibilitate". Ghossoub considera ca, desi pentru Romania publicitatea este inca o industrie tanara, "Europa recunoaste deja munca romanilor, dovada premiile internationale tot mai numeroase. Performanta se vede la festivaluri, unde romanii stau acum alaturi de «the big guys»". Tot cu ocazia deschiderii evenimentului, Erich Buxbaum, vicepresedinte IAA si director pentru Europa al organizatiei, a amintit de "Leii" castigati de curand la Cannes Lions, de rezultatele de la Portoroz, unde McCann Romania a iesit anul trecut "Agentia Anului", si de Premiile Effie locale, care indica faptul ca publicitatea locala este pe drumul cel bun. Buxbaum a tinut sa sublinieze evolutia rapida a biroului romanesc al IAA. "Acum doi sau trei ani, biroul era foarte mic. Dar acei cativa oameni au avut vointa de a se dezvolta, astfel incat acum pot sa spun, fara sa exagerez, ca aici se afla unul din cele mai dinamice birouri la nivel mondial."     Cifre si structura. Ce spun cifrele despre Summit-ul European al IAA? S-au cheltuit 1,5 milioane de euro, participa 500 de delegati, dintre care 80 din strainatate. Sunt 25 de vorbitori straini si doi romani. Cei mai multi delegati vin din Anglia si din Turcia. Evenimentul a fost gandit pe trei module, Planning si Cercetare, Legislatie si Autoreglementare la 27 septembrie si al treilea modul CSR (Responsabilitate Sociala Corporatista) la 28 septembrie. Daca planning-ul a fost un numitor comun al multora dintre prezentarile facute la evenimentele dedicate publicitatii in ultimul an, abordarea CSR in cadrul unei reuniuni publicitare de o asemenea talie confirma  interesul pentru aceasta forma de comunicare implicata, a companiilor.     Idei. Explozia mediului online si adaptarea comunicarii la provocarile acestuia, la limbajul, dar si la stilul de viata al consumatorului actual din ce in ce mai imprevizibil si mai apt de a controla informatia care il vizeaza au fost temele-liant ale interventiilor. Charles Stopford, Global Media Director al Unilever, apreciaza ca, intr-un mediu dominat de tehnologie si de noile instrumente, ceea ce face diferenta sunt "marile idei care vin din adevarurile general umane". Viziunea Unilever este un mix de "vechi principii" si instrumente noi. Dintre aceste instrumente noi, "viral"-ul reprezinta cea mai mare provocare. Acesta presupune "amplificarea libera a ideii pe care nu o poti controla ulterior", ceea ce implica riscuri reale in lipsa unei cercetari temeinice a pietei. In aceasta lume coplesita de informatii de calibru diferit ce vin mai ales dintr-un spatiu online care pare de neevitat "va exista intotdeauna loc si pentru ziare", considera Peter Slaughter, director de marketing la Financial Times. Aflate in fata unei mari provocari, ziarele vor trebui sa gaseasca mijloacele de a-si adjudeca acest spatiu atat in calitate de sursa de informatie pentru publicul lor, cat si ca spatiu ofertant pentru media buyers.  Despre Cannes Lions. O prezenta interesanta la Summit a fost Philip Thomas, CEO al festivalului de la Cannes. Este inca un semn ca Romania e un spatiu ofertant pentru publicitatea de calibru mondial. Thomas a vorbit despre evolutia "singurului festival global de publicitate, despre singurul loc pentru cei interesati de creativitatea in comunicare". Premiind creativitatea, juriile de la Cannes nu uita insa sa vada "legatura dintre aceasta si eficienta". Inedita pentru Thomas a fost participarea la editia din aceasta vara a 18 delegati de la Nestle pentru prima data dupa ani buni. "Am venit sa vedem cum lucreaza Procter&Gamble, cum au ajuns ei la rezultate", i-au explicat delegatii de la Nestle. O dovada, a considerat vorbitorul, ca festivalul este "o imagine a industriei, nu un inovator". Thomas a mentionat o participare mai mare anul acesta atat in ceea ce priveste agentiile, cat si clientii. "36 din cei 50 de advertiseri de top au vizitat si viziteaza festivalul", iar fiecare seminar s-a bucurat la editia din 2007 de auditia a 468 de delegati. O tendinta stabila observata de Philip Thomas este preocuparea industriei de comunicare pentru societate si pentru mediu. De la Cannes la Bucuresti. Prezenta traditionala la Cannes Lions, dar si la toate evenimentele de anvergura din industrie, ACT (Advertising Community Togheter) este un motor si un barometru al preocuparii oamenilor din publicitate pentru comunicarea responsabila si pentru responsabilitatea corporatista. La Summit-ul European de la Bucuresti, ACT este prezenta cu o expozitie de printuri pe teme ecologice si sociale. Prin aceasta expozitie, dimensiunea sociala si implicata a summit-ului a dobandit o noua consistenta, intarind panelul substantial de discutii pe tema CSR-ului din a doua zi a evenimentului.       Vorbitori     Au mai avut interventii in cele doua zile ale summit-ului: Mihaela Ungar (presedinte RAC - Romanian Advertising Counsel), Rasvan Popescu (presedinte CNA), Philip Thomas (CEO, Cannes Lions International Advertising Festival), Solange Montillaud Joyel (Project Director, United Nations Environment Program), Tony Pigott (Global CEO, Ethos JWT), Peter Slaughter (Advertisement Production and Operations Director, Financial Times), Erich Buxbaum (vicepresedinte IAA, Area Director Europe), Wally Olins, Chairman la Saffron Brand Consultants.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.