Topul ziarelor de calitate este dominat categoric, dupa obisnuinta ultimilor ani, de Jurnalul National. Celalalt cotidian editat de Trustul Intact, Gazeta Sporturilor, isi domina copios, la randul sau, concurenta, in vreme ce Saptamana Financiara a d
Topul ziarelor de calitate este dominat categoric, dupa obisnuinta ultimilor ani, de Jurnalul National. Celalalt cotidian editat de Trustul Intact, Gazeta Sporturilor, isi domina copios, la randul sau, concurenta, in vreme ce Saptamana Financiara a depasit in premiera, la vanzari directe, Capital.


Jurnalul National continua sa ocupe, detasat, primului loc in clasamentul ziarelor de calitate. Cotidianul editat de Trustul Intact a inregistratconform datelor publice ale Biroului Roman de Audit al Tirajelor, o medie de vanzari de 84.267 de copii in prima parte a anului. In al doilea trimestru al acestui an, vanzarile ziarului au crescut comparativ cu perioada similara a anului trecut - 101.281 de copii in aprilie (83.673 in aprilie 2006), 85.456 copii in mai (75.096 in mai anul trecut), si 76.234 copii in iunie (72.002 in iunie 2006).  


GAZETA ISI DOMINA COMPETITIA. Urmatoarea pozitie a clasamentului este ocupata de Gazeta Sporturilor, cotidian de asemenea editat de Intact. Media pe primul semestru, de 71.402 de exemplare vandute pe editie, i-a permis ziarului sa se mentina in topul celor mai cumparate trei ziare romanesti si sa se plaseze inaintea rivalului sau ProSport, a carui medie de vanzari in prima parte a anului a fost de 65.390 exemplare. GSP a avut o medie de vanzari de 93.690 de copii in aprilie 2007 (70.121 in aprilie 2006), 62.822 de copii in mai (62.495 in mai 2006) si 56.999 de copii in luna iunie (68.930 in iunie anul trecut), in vreme ce Pro Sport a scazut considerabil in vanzari. Astfel, media de copii vandute in luna aprilie 2007 a fost de 69.480 copii (91.046 in aprilie anul trecut), 62.709 copii in mai (69.567 in mai 2006) si 58.446 copii in iunie (70.683 in iunie 2006). Pe piata saptamanalelor cu profil economic, in premiera, Saptamana Financiara a depasit, in lunile mai si iunie, la vanzari directe (13.700 si 12.700), consacratul sau rival, Capital (cate 8.100), publicatie editata de Ringier.


CADERE CONTINUA, In schimb, ziarul-fanion al trustului Ringier, quality-ul Evenimentul Zilei a contabilizat in cel de-al doilea trimestru al anului o scadere evidenta a tirajului vandut fata de perioada ianuarie-martie, media de vanzari la finele semestrului fiind de 62.532 exemplare. Ziarul se afla in scadere si fata de al doilea trimestru al anului trecut, astfel: 61.247 copii vandute in aprilie (67.991 in aprilie 2006), 59.841 copii in luna mai (69.465 in mai 2006) si 60.744 copii in luna iunie (68.623 in iunie anul trecut).


CLASAMENT. Celalalt cotidian al Ringier, tabloidul Libertatea, ramane lider al vanzarilor, cu o medie lunara de vanzari pe aparitie de 269.725 de exemplare pentru perioada aprilie-iunie, potrivit BRAT. Vanzarile ziarului au scazut fata de primele trei luni ale anului, Libertatea inregistrand cifre mai mici si decat in aceeasi perioada a anului trecut. Clasamentul provizoriu al celor mai vandute 10 cotidiene pe primele sase luni arata astfel: Libertatea, Jurnalul National, Gazeta Sporturilor, Pro Sport, Evenimentul Zilei, Click! (are date pe doar patru luni, martie-iunie), Romania Libera, Adevarul, Gandul si Ziarul.



Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.