De pe linia de fabricatie a uzinei Dacia din Mioveni a iesit ieri automobilul Logan cu numarul 500.000 de la intrarea in productie a acestui model.
Cel de-al 500.000-lea Logan asamblat la Mioveni este o berlina, de culoare rosu de foc, din seria limitata "Kiss FM", in varianta de echipare Laureate 1.6 MPI, si este destinat pietei din Romania.
De la lansarea pe piata, in 2004, Logan-ul a dat nastere unei adevarate game, constituite in prezent din trei versiuni de caroserie (berlina, MCV si VAN) si cinci variante de motorizare, din care trei pe benzina (1.4 MPI, 1.6 MPI si 1.6 16V) si doua diesel (1.5 dCi 70 CP si 1.5 dCi 85 CP).
Platforma de la Mioveni produce in prezent in fiecare zi 930 de automobile Logan, urmand ca numarul de autoturisme fabricate zilnic sa atinga 1.000 de vehicule pe zi inainte de sfarsitul acestui an.
Alaturi de platforma de la Mioveni, alte sase situri industriale din intreaga lume (Casablanca - Maroc, Moscova - Rusia, Envigado - Columbia, Iran, Curitiba - Brazilia, Nashik - India) asigura fabricatia automobilelor Logan.
Pana la momentul actual au fost fabricate la nivel mondial peste 700.000, din care 500.000 de unitati numai in Romania.
Piata pe care se vinde cel mai bine modelul este cea din Romania, unde s-au comercializat 273.269 de masini de la inceperea productiei pana la sfarsitul lunii august a acestui an.Pana in prezent, pe soselele din Franta circula peste 48.000 de Dacia LoganCea mai mare pondere a vanzarilor Logan din Europa Occidentala a fost in Franta, unde au fost vandute peste 48.000 de unitati.
In primele opt luni ale anului, Dacia a vandut peste 20.000 de masini pe piata franceza, cu aproape 43% mai mult decat in perioada similara din 2006.
In perioada ianuarie-august au fost inmatriculate 20.029 de masini Dacia Logan, in crestere cu 42,8% fata de intervalul similar din 2006, cand au fost inmatriculate 14.023 de autoturisme. In luna august, Dacia a vandut in Franta 2.407 masini, fata de 1.031 masini comercializate in a opta luna din 2006.
Cota de piata a producatorului a ajuns la 1,5% in primele opt luni ale anului, de la 1% cat fusese in intervalul ianuarie-august 2006.Loganul si-a facut loc printre masinile nemtestiApetitul nemtilor pentru Logan a fost destul de mare, astfel incat de la intrarea pe piata modelul s-a vandut in peste 20.000 de unitati.
Germania a fost in primele sase luni ale anului cea de-a doua piata de export a Dacia, cu vanzari de 8.357 de unitati, crestere de aproape 200% fata de prima jumatate a lui 2006. Renault estimeaza ca va ajunge sa vanda pe piata germana 25.000 de masini Logan in 2009 si 30.000 anual pe termen mediu. "Germania este piata cu cei mai pretentiosi cumparatori si, cu toate acestea, cererea pentru Logan creste continuu (...) Anul trecut am vandut 6.000 de masini Logan, anul acesta cred ca vom ajunge la 15.000, iar in 2009 am vrea sa ajungem la 25.000", a spus Jacques Rivoal, director la Renault Germania. El a adaugat ca, pe termen mediu, vanzarile anuale de Dacia Logan pe piata germana ar putea ajunge la 30.000 de unitati.Grupul vrea sa vanda la nivel mondial peste 400.000 de Logan-uriRenault vrea sa vanda pe plan mondial, anul acesta, 400.000 de automobile Logan, in crestere cu 60% fata de 2006, pe fondul inceperii productiei in Iran, India si Brazilia. Automobile Dacia a anuntat la inceputul lunii septembrie ca in anul 2008 va fi lansata pe piata romaneasca si o versiune pick-up (camioneta) a Logan, care va fi produsa la Mioveni. De asemenea, incepand cu 2008, Dacia va incepe comercializarea in Europa a unui model hatchback, derivat din modelul Sandero pe care Renault il va lansa anul acesta, in decembrie, in Brazilia, pe platforma Logan.