Piata media romaneasca abunda, de la o vreme, de emisiuni de divertisment tip reality-show. Si nu vorbim aici doar despre cele care au drept protagoniste vedete, ci despre cele care pun in prim-plan povesti de viata ale unor oameni obisnuiti. Ma rog, mai mult sau mai putin obisnuiti... Aceste productii au audiente mari la publicul intre 25 si 59 de ani si au fost concepute special pentru femeile avide de intriga si scandal, cu educatie medie, dar si pentru barbatii care, dupa ce au terminat de facut piata la ordinul sotiei, in locul unui meci de fotbal prefera sa urmareasca certurile de multe ori regizate dintre cuscra mica si soacra mare.

Postul Kanal D pare sa se fi specializat in aceasta directie. Mai intai, au scos pe piata „Nora pentru mama“. Intr-o casa pusa la dispozitie de producatori, locuiau soacrele si nurorile, iar in cealalta, baietii care-si pierdusera instinctul de „vanatori“ si isi trimisesera mamele la agatat in locul lor. Barbateii frustrati, multi trecuti de 30 de ani, nici nu voiau sa auda de vreo noua cucerire, ci declarau cu inima pe piept ca „am incredere in ce-mi alege mama“. Incredere aveau probabil si intr-o viata fara griji, in cazul in care castigau premiul in bani scos la bataie de turci: 100.000 de euro, daca invingatorii se casatoreau. Suna bine, numai ca tanarul castigator a lasat-o balta cu insuratoarea si s-a trezit la realitate.

Producatorii show-ului au recunoscut ca, slava Domnului!, persoanele care participa in concurs nu cred pe bune in ceea ce fac, ci intreaga poveste este o regie, absurda, am spune noi. Dar tocmai absurdul face audienta, caci „Nora pentru mama“, sezonul 1 a atins apogeul in ultima editie - 7,7% market share si 2,1% rating. Si, daca tot le-a mers asa bine, turcii de la Kanal D au mai lansat pe piata un sezon. „Inca din prima editie, 'Nora pentru mama>> 2 isi recastiga publicul - 3,8% market share si 1,3% rating cu 3 ore de emisie (varf la 22:37 cu 6,3% market share, 2,3% rating), fiind al doilea show de divertisment preferat de catre telespectatori dupa 'Surprize, surprize>>“, ne-a declarat Iosif Kalauz, trade marketing manager la Kanal D.

Kanal D a mai adus in Romania un alt format de asa-zis reality-show, „Un nou inceput“. De data aceasta, femei trecute bine de prima tinerete au pornit in cautare de maculi feroce la televizor. Doamnele, fie divortate, fie vaduve sau, pur si simplu ghinioniste in amor, au locuit in aceeasi casa si nu o data au iesit scantei intre ele.