Cea mai mare societate cu capital de stat aflata pe lista de privatizare a Guvernului va fi scoasa la vånzare anul viitor.

CFR Marfa este in aceste zile in cautarea unui consultant pentru procesul de privatizare. Spre deosebire de privatizari realizate in contratimp, precum cea a Romtelecom sau Petrom, CFR Marfa este una dintre putinele societati de stat aflat pe profit si implicata in procese de modernizare a activelor si chiar de stabilire de parteneriate pe plan regional. Desi nu a fost realizata pana acum o evaluare oficiala a companiei, specialistii din industria feroviara sustin ca CFR Marfa valoreaza aproximativ 2,5 miliarde de euro. Apropiata scoatere la vanzare a starnit interesul operatorilor privati de pe piata romaneasca, care detin, pana in prezent, circa 25% din piata de transport feroviar de marfa.

Vånzarea, påna la finele lui 2008
Conducerea CFR Marfa asteapta ca strategia de privatizare a companiei sa se materializeze cåt mai rapid. „Ministerul Transporturilor a declansat procedurile pentru selectarea consultantului. Apoi, va trebui sa angajam un evaluator. Speram ca pana la sfarsitul anului viitor CFR Marfa sa fie privatizata“, ne-a declarat Liviu Bobar, director general al CFR Marfa. In opinia sa, CFR Marfa nu se poate compara cu operatorul maghiar MAV, scos, de asemenea, la vanzare. „Compania MAV nu are nici o locomotiva. CFR Marfa este de cel putin trei ori mai scumpa decat MAV.

Sunt luate in calcul mai multe variante de privatizare pentru CFR Marfa, respectiv listarea la bursa, licitatie si vanzarea catre investitor strategic sau un fond mare de investitii“, ne-a spus Liviu Bobar. Acesta a precizat ca marii jucatori privati din piata, precum Servtrans sau Grup Feroviar Roman (GFR), si-au exprimat interesul de a prelua CFR Marfa.